måndag 18 maj 2009

Måndag morgon i Queens

Nähä, det blev inget ätande igår. Vi tvärslocknade båda två och orkade knappt öppna ögonen några timmar senare när säkerhetskillen på hotellet kom upp med några papper till oss. Han dröjde sig kvar men vi tackade hjärtligt, smällde igen dörren och somnade om och inte förrän senare fattade vi att han nog förväntade sig dricks...Vi vaknade av ett mess vid halvsex i morse och då hade vi ju sovit nästan tolv timmar i sträck. Fast nu är jag hungrig så det svider i magen. Har inte ätit nåt sen flyget och det var igår mitt på dagen. Tyvärr har Peter somnat om och jag har inte samvete att väcka honom. Tror jag. Eller?

Vädret är sådär. mulet och kallt ser det ut att vara vilket det var även igår när vi anlände. Ingen picknick i Central Park idag alltså. Fast kanske ganska okej om man som jag är rätt värmekänslig och blir supertrött om det är för soligt ute. Dessutom har vi ett mission idag; av någon extremt klantig anledning så la vi preseten till "guiden" i de incheckade väskorna istället för i handbagaget. Presenten bestod av ett par Filippa K- muggar (det var det bästa jag lyckades hitta i Kungälv i Fredags...) och ja... ni kan ju gissa vad som hänt. Så prio ett idag lär vara att finna nånstans där de säljer nåt svenskt/skandinaviskt som vi kan ha med oss imorgon. Gaaah! Inte preciiis vad man planerar första dagen i New York...! Men ändå! Nu är vi häääär!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...