onsdag 16 november 2011

Inred inför Julen utan att ruinera dig


Juldekoration i form av en skridsko. Från Åhlens.

Just nu känner jag mig som den där store killen i möss och människor... Ni som har sett den eller läst boken vet kanske vad jag syftar på. Han menar så väl men råkar förstöra allt han rör vid. Jag börjar tro att jag har stenhänder dessa dagar såsom allt går sönder...Jag har bland annat lyckats hälla mjölk över ett kuvert med nyframkallade kort som var tänka att ges bort, haft sönder en fin kopp och nu också en underbar julkula som jag nyss införskaffat. Suck, vad trötter jag blir på mig själv:-(

Men det var faktiskt julkulan jag skulle skriva om. Eller rättare sagt juldekorationer. De senaste åren har Åhlens haft underbart pynt i sitt sortiment och så även inför denna jul. Förra året var vi mitt uppe i en flytt och packade ner istället för upp så då var det inte aktuellt men nu har jag varit där och köpt på mig några dekorationer. Åhlens och Rusta är mina bästa budgettips inför jul. Framförallt Åhlens då. Dessutom har de jättefina, snorbilliga ljusslingor och lite annat smått och gott på Indiska, väl värt ett besök. För hur rolig julen än är så är det ju en relativt kort period om året och helst vill man ju ha lite slantar över till klappar också:)

Jag kikar gärna i olika inredningsbutiker för att få inspiration, ibland kanske jag handlar något om jag faller för nån speciell grej, men man kan faktiskt budgetfynda utan att på något sätt göra avkall på stilen! Ni som varit på Harrods i London har säkert besökt deras julavdelning. De flesta hamnar i någon slags chocktillstånd tror jag, det går inte att beskriva känslan när man mitt i sommaren står inne på en gigantisk avdelning med BARA jultema och med "bjällerklang" spelandes i bakgrunden. Underbart men hiskeligt dyyyrt. Då är Åhlens betydligt mer plånboksvänligt. Och helt klart ett vettigt alternativ. Själv önskar jag förresten att jag hade köpt ytterligare en ljusslinga på Indiska, den vi har gör sig underbar i hallen. Nästa ska få bli en fining på bordet. Ett kanonfynd för cirka 60 riksdaler!

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen! Får bli en runda till Åhlens, Indiska och Rusta för min del hör jag :) Är alltid på jakt efter fint men billigt julpynt! Ska framförallt kolla in ljusslingorna tror jag, det gör så mycket att ha det lite här och där som lyser upp i vintermörkret :)
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...