måndag 12 december 2011

Julens godsaker av Mia Öhrn

Jag är ju liksom ny på det här med att vara "dagismorsa" och har inte riktigt koll på vad som är "praxis" när det gäller presenter till dagispersonalen, men jag försökte nyligen starta en liten insamling i Max grupp. Det gick inte så bra. Ett barn har knappt varit där och eftersom deras lillasyster är så svårt sjuk känns det jobbigt att ens be om pengar, en familj ville lägga ungefär en 20:a - vilket på de resterande tre barnen alltså blir 60 kronor sammanlagt- och en familj ville prompt ordna någonting bara från dem. Så jag la ner insamlandet och idag hittade jag en present som extrafröken (som också jobbar i köket) ska få av oss.



Mia Öhrn har jag hyllat tidigare i bloggen och jag tror knappast hon gör mig besviken denna gången heller. Jag bläddrade lite i boken inne på Bokia och jag blev så sugen på att köpa den även till mig själv:-) Julens godsaker låter inte alls dumt och kan nog vara lite roligare än en blomma hoppas jag. Att priset låg på 99 spänn gjorde inte saken sämre! Ett tips till "hemmabagaren" eller som julklapp!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...