fredag 9 december 2011

KLAPPAT & klart:)


Julklapp till en flicka, åldern har jag uppskattat till mellan fem och sju år, samt till en pojke eller flicka i två till treårsåldern

Två julklappar inslagna och ska lämnas till Gothia Towers insamling. Det känns så fint i hjärtat att i alla fall kunna göra en liiten insats även om man såklart vill hjälpa så mycket mer. När Max blir äldre så hoppas jag att vi tillsammans kan välja ut en julklapp så att han lär sig att man kan hjälpa någon som inte är lika lyckligt lottad som andra barn. Jag tror på att visa barn lite av världen, fast eftersom jag själv under mitt liv blivit alldeles för berörd så vill jag att han ska lära sig att man ändå kan vara tacksam och glad över det man har och inte bara sörja för andra inte har det likadant. Ett för stort samvete mår man inte heller bra av tror jag, det tär så väldigt och då blir det svårt att hitta saker att glädjas åt. Jag tror att det är viktigt att Max får lära sig en balans, och att då kunna hjälpa till med en såpass enkel grej som att ordna en julklapp blir alldeles lagom i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...