lördag 3 december 2011

Mumin i praktiskt format

                          
                                                Min muminsamling

Jag samlar på muminmuggar sedan några år tillbaka. Jag har köpt någon då och då när jag funnit dem till bra pris någonstans och hoppas förstås att Max ska förstå sig på den underbara muminvärlden när han blir äldre. Tyvärr är porslinsmuggarna ganska opraktiska när man är liten, då behövs något mer hållbart. Så när Jes med fina bloggen Vita Villa Vila hade en tävling där hon lottade ur emaljmuggar från Muminmuggar.se så gav jag mig genast in i leken. Man skulle svara på vem av figurerna i mumindalen som var ens favorit. Inget svårt val för mig som fullkomlig avgudar söta Snorkfröken:-)

Jag hade sån himla tur att jag faktiskt vann en mugg och blev alldeles jublande glad!:) It made my day!:) Stort tack till Jes och till Muminmuggar.se! Jag hade helt missat att det numera finns emaljmuggar i sortimentet så det var en glad överraskning, även om jag nog alltid kommer att gilla porslinsversionen bäst. Men suveränt att kunna duka med muggarna även när man har småbarn hemma!

Muggarna finns i många olika varianter men den jag helst önskade mig var Vinterdag.


Härligt med ett nytt motiv och så gillar jag att det är snö precis som det ska vara såhär års:) Jag åkte skidor när jag var yngre även om det inte var något stort intresse i livet. Jag hoppas att vi kan få in lillemannen på den banan också i framtiden, kanske börjar det med en bild på en mugg?:-) Muminmugg i emaljvariant får bli ett julklappstips till barnen!

1 kommentar:

  1. Nä vad gulligt.. Trodde aldrig att jag skulle bli en samlare men nu har jag också något att samla på :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...