måndag 26 mars 2012

Två ljus på tåget!


Två år = två ljus! Idag fikades det på Budapestrulle och Max blev så trött efter allt firande att han somnade sittandes vid bordet:-)

Vår älskade unge har nu funnits hos oss i två år! Två helt otroliga år då vi fått äran att lära känna denna fantastiska lilla människa. I stort sett varje dag pratar vi, hans föräldrar, om hur fantastiskt det är att just han kom till oss. Jag minns att jag för många år sedan frågade en några år äldre vän om hon kände sig lycklig. Hon tänkte efter en stund och svarade att som människa var hon inte alltid lycklig, men som MAMMA var hon det jämt. Och så känner jag också. Även om det såklart finns stunder då jag är helt slut och tänker att en trotsig unge känns som en större utmaning än fred i mellanöstern. Men i slutet av dagen är jag ändå den mest lyckosamma människan på jorden eftersom jag får vara mamma till Max.


3 kommentarer:

  1. Stort grattis till 2-åringen så här dagen efter :) Så bra sagt av din vän, det stämmer ju på pricken! Jag instämmer, är inte alltid lycklig som människa men som mamma, även om de kan driva mig till vansinne så är de det finaste som finns för mig :) kram

    SvaraRadera
  2. Maxen tackar för detta!:) Jamen visst var det på pricken! Ofta så tänker man sig nog livet som en helhet och mår man inte bra på jobbet så känner man hur resten av vardagen också dras ner. Men om man ser på varje del för sig så kanske man faktiskt känner hur mycket man är tacksam för... Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...