lördag 28 april 2012

På mässbesök i solstan

Valborgshelg...


Dagen har spenderats i underbara Karlstad. Målet var Form, trädgårds-och inredningsmässan som hålls i helgen. Mässan var inte så stor ännu men jag gissar att den kommer att växa till sig med åren för det var riktigt trevligt! Jag hade med lilla kompaktkameran och tyvärr blev bilderna inte särskilt bra, men ni får hålla till godo;





En av dem som ställde ut var bloggaren Lily/Linda Blom som driver företaget Formeli. Hon var precis lika söt och trevlig som hon verkar i sin blogg kan jag meddela:-) Jag passade på att göra en beställning nu när hon hade mässpris och så blev det två stycken prints som jag nu ramat in. De ska få hänga i Max framtida rum har jag tänkt.


Hittade också några "sötsaker" till lilleman, bland annat en liten Nalle Puh i fingerdocksstorlek och en mössa så att han ska lära sig Karlstads geografi riktigt ordentligt:-P


Det kändes som om det var lagom mycket folk där, de kom och gick i en strid ström kan man säga. Det var varken öde eller trångt och det krävdes inga vässade armbågar för att ta sig fram till montrarna. Jag uppskattar ju små söta gester och när vi köpte fika så fick vi en korg att bära i istället för en bricka som man ju oftast får- det höjde helt klart "charmighetsnivån"! Ett extra plus för att det var så lätt att komma fram även med rullstol. Förutom mässan hann vi också med en sväng i city och på IKEA innan det var dags för grillat hemma hos föräldrarna. Det blev grillspett som jag önskat, det är så gott att blanda kött och grönsaker! Nu är jag alldeles färdig och skulle nog kunna sova en vecka i sträck så det är hög tid att säga godnatt!





1 kommentar:

  1. Men vilket fint inlägg!! :) Tusen tack för dina fina ord!! :) Superkul att du gillar mina grejer och ÅTERKOMMER :) Det värmer i hjärtat! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...