onsdag 4 april 2012

Påskägg i vårig pastell



Inför helgen ser jag fram emot att få äta mammas påskmat, fira bästa kusinen som fyllt år och bjuder på kalas, strosa omkring på stan en vända och bara vara. Min syster däremot hinner tyvärr inte med så mycket påskfirande i år då hon jobbar. Som lite tröst fick Max ge älsklingsmoster ett påskägg fyllt av godis. Jag letade efter ett med lite sköna färger på men hittade inget så då fick jag dekorera det själv. Jag letade efter ett lämpligt "gör-det-själv"-ägg och fann sådana hos bland annat Panduro och i en leksaksaffär fast jag tyckte nog att priset var lite onödigt högt för ett helt omålat. Men på Coop hittade jag en variant för bara en tia - ett bra tips till er som letar! Det målade jag sedan i krämvitt och pyntade med washitejp samt hjärtan och blommor i pastellfärger. Tycker själv att det blev rätt okej.

Jag är sugen på att göra ett med hjälp av decoupagelack också. Tråkigt nog är orken mycket liten just nu, jag klarar mest bara av att göra det absolut nödvändigaste, så vi får se om det blir av eller om jag får spara det på framtiden. Jag hittade en bra beskrivning på ett tjusigt ägg med decoupage i tidningen Kloka hem så ni som har det magasinet kan ju kika i ett tidigare nummer (tror det kom i slutet av februari?) för inspiration! En jätterolig "teknik" att jobba med får jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...