torsdag 17 maj 2012

Inspiration: turkost


Vacker dukning med inslag av turkost. Bild: Sköna Hem.

Turkos sägs vara färgen som gäller inför sommaren. Jag har kommit på att jag knappt äger något alls i just turkost. Det är en färg jag mest förknippar med badsemester och sådana där overaller, snowjoggings och mössor med stora tofsar "alla" hade på 80-talet. Dumt egentligen för det är ju faktiskt en härligt uppiggande kulör! Jag får helt enkelt bättra mig på den fronten. Nedan kommer några förslag på turkosa ting som passar ypperligt den här tiden på året. Kanske finner ni någon favorit?

Planteringsbord från Indiska, 895:-



Till kalaset kanske? Bokstavsbanner från Favoritsaker, 199:-



Sommarpiffa badrummet med en tvålpump från Cult design/ Drytrend, 195 :-


En illustration fylld av kärlek, perfekt till brudparet. Från Soft Honey, 135 :-


En turkos kylbag (med matchande picnicfilt för den som vill) från H&M, 149 :-


Väskan till strand eller shopping, också den från H&M, 249 :-


...och vi avslutar med ett linne från en av mina favoriter, Provrummet, där jag handlat i flera år och deras kläder är bland de mest välanvända i min garderob. Soft slub tank kostar 249 :-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...