fredag 18 maj 2012

It´s all about the details


Jag är en människa som älskar detaljer. Det är det som skiljer ett hus från ett hem tycker jag. Att det finns detaljer som avslöjar något om dem som bor där... Min sambo däremot ser helheten snarare än varje liten detalj. Han bryr sig inte så mycket om hur disktrasan ser ut eller vad det står på tavlan på väggen i hallen. Kanske är det typiskt "kvinnligt" att se och bry sig om sådant? När vi flyttade ihop så hade han det mycket luftigt och stilrent. Snyggt men kalt. I sovrumsfönstret stod en klockradio som jag snabbt bytte ut mot krukväxter och det fanns knappt några dekorationer att tala om innan jag kom. Ja i vår värld är det definitivt så att jag står för detaljerna...

En "kitchen-krok" på hemtex rea passade bra i vårt kök, precis under fina Avanna-illustrationen och Ugglan från Lagerhouse.

En griffeltavla som ibland är tom, ibland innehåller framtida inköp eller som den senaste tiden; en "påminnelse" till min lilla familj...

Reseplånboken från P.A.P väntar på att få bli invigd. Jag hoppas att det inte dröjer alltför länge!

Ett kul sätt att få in lite färg i allt det vita är att välja disktrasor med rosa äpplen på:-)

För en magasinälskare som jag är det härliga dagar när nya nummer dimper ner i lådan! Senaste numret av Elle ligger i denna stund på min säng och bara väntar..:-) Att omslaget är extra fint när man är prenumerant tycker jag är ett mycket smart drag, vem kan motstå en framsida som ser ut som en sommartavla?

Äntligen har Hedda (en mycket uppskattad julklapp) hamnat där det var tänkt från början. Inga mer klädhögar på golvet!:-)

När du finner fina budskap så göm dem inte i lådan. Sätt dem på kylskåpet! Vem blir inte glad av en sådan hälsning en stressig måndagsmorgon?

Är du som jag en "detalj-människa"? Har du någon speciell detalj i ditt eget hem? En fin kartong till favoritskorna kanske? Eller en stol som är underbart skön att sitta i? Kanske en tavla som drar ögonen till sig...? Tror du att det är "typiskt kvinnligt" att bry sig om detaljer eller är det kanske tvärtom hemma hos dig?

2 kommentarer:

  1. Har aldrig tänkt på om det är typiskt kvinnligt direkt, men jag är nog likadan:-)

    Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina tipsen!! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...