tisdag 29 maj 2012

Uggleparty

En somrig uggla i glada färger! Visst passar den en Fröken Gredelin?:-)

Har ni också ett sånt därnt märkligt "regn-sol-regn"-väder? Det har vi i alla fall här. En perfekt pysseldag med andra ord. Jag tänkte därför tipsa om hur man gör söta ugglor att pryda hemmet med. Ett enkelt pyssel för både små och stora och man får använda fantasin och designa hur man vill... Jag hade först planerat att ha några sådana ugglor på bordet när Max fyllde år men så blev det dinosauriekalas istället. Men någon av er kanske ligger i startgroparna inför barnkalaset?

Jag har sett flera varianter av dessa ugglor, man kan till exempel klä dem i tapet eller tyg om man vill det. Jag gjorde det enkelt för mig och använde vit akrylfärg. Ville att det skulle synas att det är vår och att det var jag som gjort den så därför blev det en ljus bas och rosa och lila färger:)

Gör så här:
Använd en tom toarulle, måla den i valfri färg. Vik in hörnen så att det blir ugglans öron. Klipp eller stansa ut ögon, vingar, näbb och små fötter. Färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...