lördag 2 juni 2012

Att surfa runt på Alvhems...

Ett ljust och fräscht kök. Och dessa Eames Vitra-stolar. Någon gång hoppas jag verkligen att jag får möjlighet att ha en egen "samling". Jag går igång totalt på stolar och snyggare än dessa går nog inte att finna!

Att använda lastpallar som bord har nästan blivit en modern "klassiker". Gillar återvinningstänket. Och vem vill inte ha en kakelugn?:)

Jag bara älskar takhöjden och det höga fönstret.

Mixen mellan modernt och den lite ruffare stilen är underbar.

Känslan av att vakna i det ljusa sovrummet och kunna tassa rakt ut på balkongen...

Bilder: Alvhems mäkleri.

Även om det på många sätt är skönt att bo utanför stan så kan jag ibland inte låta bli att drömma om en stor våning i Linné eller Vasastan... På att kunna gå rakt ut och sätta sig i en park om vädret tillåter. Att kunna ströva runt på Magasingatan/Vallgatan och kika in i alla mysiga butiker. Att kunna slinka in på bion närhelst man vill. Och drömmar är gratis eller hur?:-) Om inte annat är det perfekt att kunna kika runt på Alvhems hemsida och få inspiration.

8 kommentarer:

  1. Oj, vad ljuvliga bilder! Jag får lust att städa och måla :)
    Oj, vad jag älskar Anne på Grönkulla, både böckerna och filmerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me too! Jag drömmer om att få resa till Prince Edwards ö någon gång. Och Gilberth är nog den stiligaste jag vet!!:-)

      Radera
  2. Så fint! Som ett dockskåp fast på riktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra beskrivning! Vuxendomens dockhus är kanske alla interiörbilder som vi ser i magasin, bloggar och mäklarfirmor:)

      Radera
  3. Åh! Jag måste bara säga att också jag älskar Anne på Grönkulla och har gjort det sedan jag var liten och mamma läste den första boken högt för mig! Vad roligt att ni också tycker så mycket om böckerna! Jag läste Emily-böckerna också, de nådde inte riktigt upp till Anne, men nästan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får kanske bilda en liten "Anne-på-Grönkulla"-klubb! Jag kan verkligen se den serien hur många gånger som helst! Jag blir så rädd att hon ska välja kaptenen där ett tag och sen blir jag så glad när hon inte gör det! Emilyböckerna minns jag inte riktigt? Men det var ju nån serie som hette Back to Avonlea eller liknande? Fast inget slår Anne! Underbaraste! Min mamma älskar också serien så vi hade den länge inspelad på ett vhs-band där allting bara hoppade men vi tittade ändå:)

      Radera
  4. En Anne på Grönkulla - klubb skulle jag gladeligen vara medlem i:-) Emily-böckerna är en kortare serie, men bygger lite på samma princip - föräldrarlös flicka vill bli författare:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe,men då tycker jag minsann att vi startar en sådan! Lite braigheter mitt i allt dystert!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...