torsdag 19 juli 2012

D.I.Y - gör egna ljuskoppar

Före...


...Efter...


Jag är väl knappast loppisarnas okrönte drottning, men senaste gången jag var på en så köpte jag ett par söta små kaffekoppar för en tia styck. Inhandlade sedan ljusmassa på Panduro och nu har jag gjort ett par "egendesignade" ljus av det hela. Det var inte särskilt svårt, se bara till att använda en termometer så att massan kommer upp i exakt den rätta temperaturen! En mindre tång och något att knyta om veken i behövs också, jag använde en blompinne till detta.

Jag är riktigt nöjd med resultatet, helt okej för att vara första gången. Roligt att det blir lite orginellt, det lär ju knappast drälla av exakt likadana koppar. Framöver ska jag nog testa att dekorera massan också. Det känns som en bra "gå-bort-present" att ha hemma. Extra fint blir det tillsammans med en tjusig tändsticksask och cellofanomslag.




1 kommentar:

  1. Visst är de söta, har gjort MASSOR !!!! Ett tips om du vill slippa köpa dyr ljusmassa är att fråga i någon kyrka om du kan få ljus där, pappa är kyrkvaktmästare och jag får MÄNGDER av ljusstumpar som de ska slänga =)

    Karoline

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...