torsdag 26 juli 2012

Duka tåligt i sommar

Bilder: Broarne

Något som är väldigt praktiskt att ha hemma är en servis som tål det mesta. Perfekt nu när sommaren verkar vara här och det fikas på altanen, picknickas i parken och så vidare. Har man barn hemma så är det rätt skönt att slippa tänka på ömtåliga glas. Jag fick ett gäng fina Marimekkosaker när jag fyllde 30 och dem gillar jag massor, en kanonbra present till småbarnsföräldern!

Vill man nu inte slå på riktigt stort så kan jag tipsa om Rice i melamin som finns i diverse härliga färger och former. Oavsett om det är barnkalas eller strandfika så funkar det och det är också lätt att känna igen sin egen mugg eftersom det blir som snyggast när man blandar färgerna hej vilt. Vi har en liten samling här hemma som jag fyller på när jag hittar något jag gillar, nu senast vid besöket på Outleten i Lidköping. Jag brukar förresten tänka på den som "glad-servisen" då färgerna verkligen känns festliga:-) Broarne tillhör dem som har ett stort sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...