onsdag 11 juli 2012

Shoppingtips- design outlet i Lidköping

Bild: Design outlet

Nu ska jag tipsa om en shoppingpärla som jag alldeles precis hittat. Perfekt semesterutflykt för regniga dagar kanske? På vägen hem från mamma och pappa gjorde vi en liten extra sväng och åkte till Lidköping. Främst för att jag var på jakt efter något jag hoppades skulle finnas på Ittalas outlet som ligger där. Jag har blivit ganska besviken de senaste gångerna jag varit där och så också den här gången då många av produkterna såldes för ungefär samma som i vilken butik som helst och då är det ju inte mycket till outlet i mina ögon. Sedan fanns det ju givetvis en del som också var mycket bra pris på men inte i den omfattning jag önskar mig när jag går in på en outlet. Sedan vi var där senast hade de också öppnat en butik som bara sålde Delicato (dammsugare och annat gott!) och ni må tro att jag fick bråka med mig själv om att inte gå dit in!

Efter vi kikat där en stund så gick vi över till design outlet där jag inte varit tidigare. Där samlades märken som Jabadabado, Rice, Grpsholm, Kaj Boysen, Pelle Vävare, Fatboy, Borås cotton med fler. Allt var inte jättebilligt, jag såg bland annat en leksak som jag sneglade på häromdagen i en butik och den kostade bara tio kronor mindre i Lidköping men det fanns ändå ganska många fyndmöjligheter! Vi köpte till exempel en Edison petit (lampa) som jag gillar så mycket för hälften av den annars kostar. Fynd! Ja därinne kunde man strosa länge!

Fatboy- Edison Petit.


På väg därifrån så stannade vi vid ett område där det fanns butiker som Elgiganten, Clas Ohlson med flera och där passade jag på att gå in på Hemcompaniet. Först tycktes det mig mest rörigt och det fanns verkligen allt! Från toalettborstar till möbler och köksprylar. Mycket "krafs" helt klart men också en hel del godbitar om man tog sig tiden att titta närmare, bland annat såg jag fina Brioleksaker för mindre än halva priset än vad jag misstänker att de annars kostar. En del varor verkade vara uppköpta från Duka när den kedjan lades ner och så hade de sänkt priset. Ett glas jag tittade närmare på hade kostat 34 kronor på Duka såg man på märkningen som satt kvar, nu kostade det 12... Så ni förstår att det fanns fyndchanser! Men man får som sagt ha tålamodet med sig och helst inte en tvååring som ska peta på allt han ser...:) Lidköping är för övrigt en mysig stad som är trevlig att strosa omkring i så det får bli ett semestertips från mig till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...