måndag 10 december 2012

En julstrumpa fylld med mjuka saker...

Julstrumpa och grattislapp från Nyblom & Kollén.

Idag är det heldag på sjukhuset för mig och eftersom också Peter kommer hem sent så är svärmor snäll och tar hand om Max. Hon har nyligen fyllt år och av oss får hon bland annat den här julstrumpan, vågar inte visa innehållet eftersom hon inte fått den ännu men jag hoppas att hon ska bli glad:) Vi besökte Stora Holms säteri i lördags då det var julmarknad där och de hade så mycket fint från Nyblom & Kollén som är ett märke som jag gillar skarpt! Svärmor uppskattar att få heminredning och textiler så vi passade på att fylla strumpan med lite bra-att-ha-grejer som vi tror att hon ska tycka om. Det "knepet" tar jag ofta till om jag ska uppvakta någon som fyller runt jul, jag tar en julstrumpa och lägger något däri, det ser lite roligare ut än ett vanligt paket och brukar vara uppskattat! Och strumpan kan ju dessutom vara fin att ha som dekoration över julen. "Grattis-lappen" är nog egentligen ett servettomtag eller något liknande, men jag tyckte den passade på strumpan.

Och vet ni, jag fick veta på mailen igår att jag vunnit ett presentkort på 300 kronor att handla för i Stinas butik som har Ellis corners sortiment. Stina är jättetrevlig, jag har handlat hos henne några gånger och jag älskar ju Ellis corner så gissa om jag blev glad:) Inte ofta jag vinner något så det var en trevlig överraskning!:)

12 kommentarer:

  1. Hej! Tusen tack för din kommentar, gjorde mig så oerhört glad :) Du får skriva om min blogg så mycket du vill. Ser att du inte alltid har det så lätt pga sjukdom och då vill jag säga till dig att jag vet precis hur det är. Jag har själv varit sjuk i 8 år men nu verkar det som om jag håller på att få livet åter. Så jag skickar här (på det sättet bara en sjuk människa kan förstå) styrka, tro, hopp och kärlek till dig. Du verkar vara en stark tjej. Kram Tuzzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag fila lite på ett inlägg:) Vad skönt att det verkar som om ditt liv börjar bli bättre, som sjuk har man ju egentligen bara EN riktigt stor önskan! Jag förstår att du verkligen vet hur det är att vara sjuk och jag tackar för dina fina tankar! KRAM

      Radera
  2. Du om någon förtjänar en vinst nu, en extra guldkant!

    Önskar så att du får hjälp idag! Håller alla tummar och tår <3

    Vilken finurlig ide' att ge bort en julstrumpa, himla fint! Det ska jag komma ihåg.

    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev så glad! Det har faktiskt varit lite ont om "guldkanter" på senaste tiden så jag tycker att det lyfter mig lite när det väl händer:)

      Jamenvisst, det finns massor av fina julstrumpor som inte kostar så mycket och som fungerar fint som "presentbox":) Runt påsk brukar jag slå in presenten i ett stort påskägg (hittar man bl.a på Åhlens), det brukar vara uppskattat!

      Kramar tillbaks!

      Radera
  3. Grattis till din vinst, vad roligt :-)

    Håller också tummar och tår för att allt ska gå bra idag, och att de kommer med ett svar varför febern envisas!
    Fin present till Svärmor, hoppas hon blev glad :-)

    KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så fick jag inget besked, de sa bara samma sak som de sagt till läkarna på avd. där jag låg inlagd: detta har inte koppling till min neurosjukdom. Det är nåt helt annat och det ligger (påpekade de på neurologen) på läkarna på mitt hemsjukhus att reda ut varför febern hänger kvar. Men tack rara du för dina tum/tår-hållningar:)
      KRAM til dig också!!

      Radera
  4. Hoppas att du vilar ut i soffan nu och har haft en dag med bra läkarkontakter.
    Vilken fin présent till din svärmor! Hon måste vara glad att ha dig som svärdotter!
    Ha det så gott!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snällt sagt! Svärmor blev faktiskt jätteglad och då blev jag också glad:) Hon uppskattar den typen av presenter och då är det roligt att ordna det, till skillnad mot min egen mamma som tycker att hon har alldeles för mycket redan och som det är snudd på hopplöst att hitta nåt åt:-) Kram till både hund och matte!

      Radera
  5. Lycka till på sjukhuset och grattis till presentkortet! Det var verkligen inte fy skam att börja en ny vecka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var absolut icke fy skam!!:) Tackar!! Kram!

      Radera
  6. Åå, vilken fin strumpa! Den gillade jag skarpt! Bra tips där!! :)
    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns verkligen hur mycket söta julstrumpor som helst! Är man händig kan man ju svänga ihop en egen, är man som jag så köper man:) Första julen när jag och Peter träffats så hade jag skaffat en röd julstrumpa som jag fyllt med lite olika saker. Han blev helt ställd, haha, inte så van att få julstrumpor som vuxen kanske:) Men de flesta brukar bli glada:) KRAM

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...