lördag 12 januari 2013

Lördagsgotter

En bild från imorse. Brickan från Svenskt tenn fick maka på sig för Tine K:s dito. I bakgrunden ser ni glödlampsslingan från Granit som har legat nedpackad i sin kartong ett bra tag i väntan på att vi skulle bestämma oss för var den passade bäst.

Jag fick lite julklappspengar som jag genast öronmärkte för inredning:) Inreda.com hade en kampanj där man fick två av de fina brickorna från Tine K till priset av en. Det tillfället kunde jag ju inte missa! Så nu har jag en stor och en lite mindre. Den större fick bli brickbord som ni ser och nu har vi (äntligen!) fått upp den härliga glödlampsslingan också. Med en dimmer så känns den perfekt! Jag ska sitta i fåtöljen, dricka en kopp te och läsa en god bok...tänker jag mig:) Misstänker att jag i själva verket kommer ha en liten kille som ska klättra i mitt knä, köra med bilarna på armstödet och att någon av oss kommer att välta ut tekoppen...:)

Brickorna är verkligen jätteläckra, kan verkligen rekommenderas! Vill man vara lite djärvare med färgerna så ser Tine K:s vårkollektion ut att bjuda på en med aprikost mönster;
...Och jag som har några av de fina lyktorna i facet och lila tror minsann att det kan få bli ett par i korall också...
Bilder: Tine K

Swisch säger det så rusar dagarna fram! Lediga igår hela familjen då Peter gick av sin jour i torsdags efter två veckor och därför automatiskt fick ledig fredag. Vi stannade inne och tog det lugnt, det blev hämtmat och inte många knop blev gjorda. Snöflingorna dalade ner utanför fönstret, det är det vackraste väder jag vet! Idag har vi däremot varit lite mer aktiva, nu har jag fått gjort mitt efterlängtade inköp som inte blev av förra helgen (lovar att jag ska visa vad det blev!) och så har vi handlat lördagsgodis som vi ska mumsa på om en stund.


8 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad jag tycker om korall-aprikos färgen. Men våren längtar jag efter!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kändes inte klockrent. Fast samtidigt lite kul med något nytt! Tack detsamma, trevlig lördagskväll!:)

      Radera
  2. Så fint du gjort! Hoppas du sitter och gottar dig nu och smaskar på favoritgodiset.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag sitter här i soffan under filten och äter choklad och tycker att livet känns bra:) Önskar dig en fin kväll! Kram!

      Radera
  3. Vad kul att du tittade in hos mig. Då fick ju jag tillfälle att hitta en till härlig blogg att följa. :) De där brickorna är bara sååå fina, men jag har varit för snål för att köpa dem, har ju brickor för en hel livstid framåt... :) På återseende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det där med antal brickor har en förmåga att skena iväg har jag märkt:) Till mitt försvar *hmm* så använder jag mina brickor varje dag...:) Kul att du kikade in! Ha en bra lördagskväll!

      Radera
  4. Lite lördagsgodis skulle sitta riktigt bra nu! Blev en lång kvällspromenad runt i
    vår lilla stad och lite prat om vårt nya fantastiska barnbarn.
    Tack för din fina kommentar hos oss!
    Ha det gott!
    Melody med matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad mysigt, jag kan tänka mig att det är en fantastisk känsla att få glädja sig åt ett litet barnbarn:) Kramar

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...