onsdag 13 februari 2013

För snyggare förvaring



Bilder: Ikea Livet hemma.
Bland Ikeas nyheter finns mycket snyggt, boxarna ovan är ett exempel på det. Fina i all sin enkelhet och Ikea verkar ha plockat upp trenden med insida som bryter lite mot den övriga färgen. Pallra är namnet och de kostar mellan 79 och 149 kronor. Mitt hjärta klappar lite extra för de gredelina som ni kanske förstår:-)





Även serien Kvittra är en kul nyhet. Priset ligger på 59 till 99 kronor. Ikeas förvaring är ju ganska praktiskt men fram tills nu knappast snygg. Därför är det extra kul att de skärpt till sig lite och låter det estetiska få ta större plats samtidigt som det praktiska finns kvar. Även om inte allt faller mig i smaken så är det roligt med ett större urval, helt klart. Det får nog bli en tur till Ikea snart, de har fått in mycket spännande även på möbelfronten nu i vår.


Koppar ser man överallt just nu, kopparfrossa skulle jag nästan kalla det! De här snygga boxarna i just koppar är på väg in till Darling Things! Märket är House Doctor (deras vårkollektion ger mig starkt habegär!) och de kostar 149 kronor.


4 kommentarer:

  1. Boxarna i koppar är ju riktigt läckra, men som förvaringsbox väljer jag nog en gredelin!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja glasboxarna är nog mer snygga än praktiskta kanske-fast det skulle vara läckert att förvara smycken t.ex i dem:) Kram

      Radera
  2. Det är något särskilt med boxar, lådor och burkar i alla dess former och färger som gör mig stormförtjust. Jag tror att det är något med känslan av att jag kan fylla dem med vad jag vill, skapa något eget av det, och liksom bestämma själv om det ska vara hemligt ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de tilltalar mig också och jag drömmer om att bo så stort att jag får ha ett alldeles eget rum som jag kan fylla med vackra boxar innehållandes allt som jag tycker om:) Kramar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...