tisdag 26 mars 2013

Brandstationstema på Boolia




Vi hade en riktigt mysig dag på stan igår och tiden bara flög! Vi hann ändå med rätt mycket av det jag ville; bland annat Granit och Artilleriet där det spenderades några kronor. Jag ville också gärna besöka Boolia som jag tycker är så inspirerande men när vi kom dit så hade de bytt lokal och finns nu inne i Arkaden så då gick vi dit. Ett av rummen hade de inrett som en brandstation och tjejen där berättade att en i personalen har en pappa som är brandman och som skänkt diverse prylar till dem. Han var dock inte helt nöjd med deras styling så han skulle komma dit och ändra om lite  själv fick jag höra:-)

Jag  tyckte i alla fall att det var riktigt läckert och med tillstånd från butiken så tog jag några bilder. Så roligt att se hur butiker skyltar, speciellt när man inte riktigt förväntar sig det. Armeringsjärn som anslagstavla är knappast nytt men jag gillar det och den här i kopparfärg var hur fin som helst. Även den fanns i "brandstationsrummet". Jag ska försöka ta med sonen dit vid tillfälle, det är mycket prat om poliser och brandmän här hemma nu. Häromdagen så såg vi en bil som brandchefen körde (sambon har tidigare varit just brandman så han har lite koll på folket) och Max konstaterade att han skulle nog hem till brandCHEFstationen där han (tydligen) bor. Så härligt att han kommit i en ålder då han börjar fundera och fantisera mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...