lördag 6 april 2013

"Att (washi)tejpa eller icke (washi)tejpa, det är frågan..." (Butikstips)


Mustashtejpen som jag fann för en mycket billig peng har blivit en favorit. Och varför inte klippa till en vimpelslinga av ett par tejpbitar? Det funkar lika bra att använda som "snöre" på paketet som till dekoration på bordet eller vad man nu vill ha det till. Snyggt att knyta fast det på två grillpinnar och sätta i en tårta till exempel.

Igår när jag satt framför tv:n så passade jag på att slå in ett paket och greja lite och kom då på att jag tänkt göra ett inlägg om tejp. Numera när det kommer till paketinslagning eller något annat som behöver snofsas till lite så kommer nämligen alltid burken med tejp fram.

Jag tror att jag var rätt snabb med att plocka upp trenden med washitejp när det började spridas i bloggarna. Långt därefter kom också inredningsmagasinen på att det kunde vara värt att tipsa om men ofta tycker jag nog att det de visar är ganska basic. Synd för jag skulle gärna vilja få lite mer inspiration även den vägen. Men visst är det underbart kul att både få och ge ett paket som är lite extra dekorerat? Nuförtiden slår jag gärna in presenterna själv och använder då nästan alltid enfärgat papper som jag sedan piffar lite. Med tejpen, stämplar, dymoapparat och annat så finns det knappt några begränsningar och många i bloggvärlden är så oerhört kreativa att det är en fröjd att få se.

Jag har fått frågan här på bloggen om jag kan föreslå några inköpsställen och visst kan jag det:

 Panduro har något som kallas papperstejp i sitt sortiment, det har jag ännu inte provat men Panduros grejer brukar ju vara bra så det kan absolut vara värt att testa. Första gången  jag såg deras sortiment så blev jag riktigt besviken men nu har de visst fått in lite snyggare motiv.

Bor man som  jag i närheten av Göteborg så finns ju söt-butiken Rum för papper centralt i stan och de har ett bra utbud av tejper. De har även en webshop där man kan handla.De har det mesta i pappersväg, bland annat fina kalendrar och kort, absolut värt ett besök om man har vägarna förbi.

Jag har flera gånger beställt från Py Hobby som har en bra service och snabb leveranstid. Deras tejper är riktigt billiga men en del av dem fäster inte så bra är min erfarenhet. Men utbudet är bra och jag rekommenderar dem gärna.

Även nätbutiken Darling things har en hel del snygga tejper i sitt sortiment. Har handlat där vid ett par tillfällen, föutom tejp så har de också annan fin inredning i butiken.

Modelmini har jag skrivit om tidigare, de har jättefina varianter till ett riktigt bra pris. Ja hela den shopen är så fin att man vill svimma lite:-)

Make & Create drivs av duktiga Helena och där säljer hon (bland annat) just washitejp. Vill ni ha tips på användningsområden så rekommenderar jag ett besök i hennes fantastiska pysselblogg där hon ofta visar sina fina projekt. 

Ja, som ni märker så finns det en del att välja på om man som jag är tejpentusiast:-) Utbudet ökar för varje vecka och den mönstrade tejpen är här för att stanna. Förutom att göra dekoreringar till dukningar och paket så fäster jag bilder på väggar och kylskåp med den. Tejpen gör nämligen inga märken på väggen vilket betyder att den är himla smidig att använda. Lycka till!

Ni andra som också har ett litet "förråd" av tejper hemma, var brukar ni handla dem?  Kanske har ni några bra favoriter att dela med er av? Tipsa gärna i kommentarsfältet!

6 kommentarer:

  1. Jag har bara två tejp rullar och det är tack vare dig och alla dina tips :) slängde mig in i en liten pysselaffär här i Kba, för att ha det som flaggor till Noah kalas! Utbudet var inte så stort så jag får kika in på dina tips!!!
    Visst kan man hotta upp det tråkigaste papper som finns!!!

    Ja nu är fönstren rena.... Wow man ser ut igen ;-)
    Hoppas att du får en fortsatt härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag kan bidra med lite inspiration:) Håller med om att utbudet inte brukar vara så stort i butikerna, synd för jag har inte alltid lust att bara beställa en tejp via nätet utan vill gärna se den lite irl.

      Kram!

      Radera
  2. Åh, nu får jag (för vilken gång i ordningen?!?) en sådan himmelens lust att ha den där pysselkvällen vi brukar orda om, nu NU!
    I sommar kommer jag och min älskade att resa ner till västkusten och hälsa på hans familj, då du, då blir det iaf en fika om inte annat:)
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det blir en fika! Och vi kan ju iaf PLANERA inför kommande pysseltillfällen:) Kramar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...