onsdag 10 april 2013

Drömmer om sandstränder och härliga bad

På mitt kylskåp just nu sitter de här orden, en påminnelse om att mitt hem speglar mitt mående.I mitt fall stämmer det perfekt. Så fort jag flyttar in någonstans börjar jag genast sätta min prägel på det, oavsett om det är åtta kvadrats studentrum eller en villa. Jag vill liksom genast bo in mig och känna mig hemma.
Killarna tittar på Blixten McQueen som är absoluta favoriten och jag surfar runt efter resor. Vi funderar nämligen på att ta någon charterresa framöver. Förutom resan med tjejkompisarna till KOS i tonåren så har jag knappt åkt på charter utan bokat allt själv. Resor har verkligen varit ett av mina största intressen, även under studietiden försökte jag komma iväg och då bodde vi billigt och flög med Ryan Air:) När P och jag träffades så fortsatte vi med resandet, med uppehåll för det året då Max föddes, vi renoverade hus och Cobra var valp. Några av dessa hittar ni här i bloggen, speciellt den vi gjorde till New York har jag varit ganska detaljerad med så att man ska kunna använda det som information om man planerar en resa dit. Det finns t.ex.ett inlägg som heter Bästingar och värstingar med USA som är tänkt att ge lite vägledning inför resan.

Max har varit utomlands två gånger och då har vi valt att åka med Airtours som är en slags blandning av charter och reguljärt. Man bokar resa och boende med dem men tar sig till och från resmålet själva och har ingen "guide" att fråga heller. Vi har varit väldigt nöjda med det, hotellen har varit bra och vi har bott centralt. Den här gången funderar vi dock på all inclusive. Det blir i så fall inom Europa. Våra kriterier är att det ska finnas en fin vit sandstrand (inget "grus"), det ska vara badvänligt och inte otillgängligt, det vill säga; inga branta trappor. Det ska också i övrigt kännas som ett bra resmål med barn. Bamseklubb och sådant är inte så viktigt, Max kommer nog inte våga vara med där själv. Har ni några bra förslag kanske?

6 kommentarer:

  1. Ska kolla in din NY guide! Vita sandstränder, då tänker jag Alcudia ( har dock aldrig varit där. det får bli mitt tips! Vi brukar också boka själva, även nu när vi haft all inclusive!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste faktiskt inte att man kunde boka själv när man vill ha all incl! Det ska jag lägga på minnet, tack! Och Alcudia måste jag också kolla upp:) Kram

      Radera
  2. Alltså, mitt bästa tips ligger inte i Europa, men det är bra om man är ute efter drömstränder och fin-fint för barn;

    Kap Verde och ön Boavista. Vi åkte dit med halva släkten (16 personer) varav 8 barn mellan 9 månader och 14 år. Och alla trivdes galet bra. Det är inte hysteriskt dyrt och det är inte hysteriskt långt att åka, men man får mycket för pengarna. Dock finns inte så mycket att göra utanför resorterna, eftersom Kap Verde är ganska fattigt och inte är särskilt exploaterat än. Men lite finns det. Och det finns MYCKET inne på resorterna som är enorma! Och stränderna....gahhaaa, man tror att man är i västindien...

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett par kompisar till oss var på Kap Verde för nåt år sedan och var väldigt nöjda så vi har sett en del bilder och sånt. Jättefint och det låter ju underbart att ni trivdes så bra! För min del handlar det tyvärr mycket om restiden, med min hälsa så klarar jag ganska få timmar, men jag ska absolut undersöka det! Tack! Kram

      Radera
  3. Så kul att planera en sommarsemester! För två år sedan var vi i Turkiet, Alanya! På ett all inclusive hotell som hette Pascha Bay! Stranden var precis utanför och det var inte "grus"! God mat och fint hotell! Lätt att ta sig med taxi in till Alanya!
    Mallorca har jag hört gott om! Min kompis var där med sina två barn 7&4 år förra året, och supernöjd! Jag var där när jag var liten med min mamma å pappa! Jag skulle vilja åka till Kroatien! Grekland är fint, men har aldrig varit där på all inclusive! Gran canaria var också fint, vi åkte i juni -10 och det var Svinkallt!
    Idag ska jag till Ikea och kolla lite... Ja som vanligt kommer man väl hem med mer ;-) vad har du själv för planer idag??
    Sv. Jo men visst är det gott med hembakat, köper nästan aldrig bröd... Så du får flytta lite mer söder över så ska du få nybakat du med ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jisses,du är då som rena uppslagsverket för resesugna, kanon!:) jag blir jätteglad för alla tips! Idag är jag tyvärr inte i bästa skicket så det får bli en innedag, har varit dålig hela veckan. Men jag längtar också efter ett Ikeabesök, hoppas du får trevligt! Kramar//T

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...