fredag 31 maj 2013

DIY i budgetstil

Nu ska ni få se mitt senaste lilla mini-diy,  i värsta budgetstilen dessutom! Sist jag var på Kamprads varuhus så inhandlades nämligen ett servettställ för den ynka summan 15 kronor. Nu har jag sällan mina servetter på det sättet och just gult är väl inte favoritfärgen kanske. Men det är ju enkelt att ändra på.  FÖRE:

Servettstället Rymlig finns på Ikea och kostar 15 kronor.

Med lite sprayfärg och några bokstäver så är det numera ett postfack där dagens skörd hamnar. Det syns tyvärr inte så bra på bilden men bokstäverna står ut en bit och ger därför lite av en 3D-känsla. EFTER:




Vill ni se ett annat kul sätt att använda servettstället så kika in här: Ikea Hack.

Nästa lilla projekt blir att göra iordning ett kort till konfirmanden som vi ska träffa i helgen. Dock fattas en sak: presenten! Ja jag vet ju att jag här på bloggen tipsade om både konfirmation -och studentpresenter, men ärligt talat känner jag mig helt lost just nu.

Konfirmation är svårare än student tycker jag då det kommer att dröja några år tills hon flyttar hemifrån och då hinner ju smaken ändras många gånger. Och mannen i huset är inte mycket att räkna med i sådana situationer; "ta vad du vill, älskling", ungefär... Ja det löser sig väl, det är ju ett helt dygn kvar (Ja jag är ironisk!) Det lutar dock åt ett sött smycke från Thomas Sabo, jag är själv mycket förtjust i hans fina design. Jag måste medge att det ändå är betydligt enklare att finna en gåva som passar en tjej, killar/män är så mycket svårare tycker jag.

Trevlig fredag på er!
                                  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...