söndag 26 maj 2013

Lékué Decomax

Idag firade vi mors dag hemma hos oss, det har blivit lite av en tradition att både mamma och svärmor blir uppvaktade tillsammans, och så numera jag också då. Nu har gästerna gått hem och både jag och Max ligger på soffan alldeles utslagna:) Alltför trött för att visa bilder från dagen alltså, men jag tänkte i alla fall visa er det bästa inköpet på länge;  Lékués Decomax som passar ypperligt till bakning.

Man kan väldigt enkelt smälta choklad i mikron med den istället för att mecka med vattenbad och så kommer det med flera olika spritsar som man kan använda till det man vill. En Decomax har stått på önskelistan länge men inte förrän nu har jag faktiskt kommit mig för att köpa en och jag ångrar mig icke! Det enda minuset är väl att chokladen stelnar såpass fort, jag fick värma på den ett par gånger för att det gå att spritsa ut, men då var jag kanske lite långsam och använde ett ganska litet munstycke.

Vad jag skulle ha chokladen till får ni se imorgon för nu gäspar jag visst käkarna ur led snart. Grattis alla mammor på mors dag!

5 kommentarer:

  1. Oj, vilken spännande kökspryl! Det mesta som har med bakning att göra och som inspirerar gör mig glad, så det ska bli spännande att se vad du skapar för något!
    Grattis på mors dag, finaste mamma Tanja!
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är underbar!! Bästa köpet på länge faktiskt!! Nu är jag sugen på att skaffa en macaronmatta från samma märke:) Tack fining och detsamma! Märker att jag är dålig på att kommentera i din blogg, jag läser det alltid men så tänker jag att jag ska gå in och kommentera senare och då är det helt plötsligt måndag igen:) Men du finns i mina tankar!! Kramar!

      Radera
    2. Ingen fara! Det är underbart att läsa dina kommentarer när du haft möjlighet att skriva, men jag förstår så väl hur det kan vara:)
      Kramen!
      Och jag inser att jag har grattat dig två ggr på mors dag nu, så det blev ett himla grattande;)

      Radera
  2. Men vilken smart manick, ser med spänning fram emot vad du ska göra med det utspritsade;)

    Önskar dig en fin start på den nya vecka
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra, speciellt att det går så smidigt att smälta choklad i den, två minuter i mikron bara!! Tack och detsamma önskar jag dig! Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...