tisdag 25 juni 2013

Mammabullen och hemsidan

Max utanför mosters hus. Med Nicke nyfiken-hatten på sig. Han har en blå och en röd och dem vill han ha jämt, oavsett om det är sol eller ej:-)
Jag blir ju rätt exalterad när jag kommer igång med något och just nu är det hemsidan som jag grejar med. Ja jag till och med drömde om den häromnatten, det var lite illa faktiskt:) Min största fasa är att någon ska bli besviken. Titta på den och tänka att "näe, inte alls så som jag önskade". Men det har varit otroligt roligt att få lära sig nya saker, även om detta är en mycket enkel hemsida så tillvida att jag inte behöver koda något. För flera år sedan så designade jag en hemsida inom ramen för en kurs jag gick som inkluderades i min utbildning. Det var faktiskt jätteskoj, synd bara att jag glömt det mesta om html och css...

Jag hade tänkt bege mig upp till dagis och fota lite inomhus, men förutom att det ju renoveras för fullt är tydligen alla gardiner och sådant i tvätten nu och dessutom är hela trädgården invaderad av måsar som fått ungar och attackerar den som försöker sig in... Jag är ju otroligt skeptisk till flygande djur så när jag hörde det så bestämde jag mig snabbt för att jag kanske inte måste fota just nu...:)

Barnen är den här veckan på en annan förskola, fast de har sina vanliga fröknar med sig, bara det att lokalerna är annorlunda. Och så möter de ju nya barn förstås. Igår när jag hämtade Maxen så frågade jag om han tyckte att det var roligt att få träffa många barn som han inte sett förut. Han var tyst och funderade en stund och sedan svarade han väldigt allvarligt:

 "Ja. Men ja´ ÄNKAJ dom inte!!" 

Då fick jag verkligen anstränga mig för att inte börja skratta. Sedan sa jag pedagogiskt att man inte måste älska alla människor, men att man får lov att vara snäll mot dem. Men älskar alla det gör man ju inte:)

Då verkade han lite lättad och började räkna upp de kompisar han älskar vilket var de barn som han kände sedan innan. Jag tycker att det är fint att han berättar så tydligt vad han älskar och vad han gillar (som han också säger) Min lille tänkare! Han filurar på mycket märker vi och det är väldigt roligt att prata med honom och höra hur han funderar.

En dag så sa jag till  honom som jag brukar säga att "du är min älskling du!". Han svarade "ja och du mamma, du är min....BULLE!" haha, det var ju smickrande liksom:) Men han gillar bullar väldigt mycket och vill alltid ha det om det ska fikas, så det var nog en kärleksförklaring det också, om än en rätt udda:)

4 kommentarer:

  1. Det är väl inte så dumt att vara någons bulle....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nä det värmer ett modershjärta:)

      Radera
  2. Underbar kärleksförklaring tycker jag :)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...