måndag 26 augusti 2013

Hemma hos familjen Rosén - 60-tals hem i tidlös stil

I lördags var vi bjudna på treårskalas hos familjen Rosén som bor i ett 60-talshus nära centrum. De har verkligen lyckats bibehålla stilen som kändes väldigt klassisk och tidlös. Vi hade kameran med oss för att föreviga småkillarna som lekte så fint men jag kunde givetvis inte låta bli att fråga om jag fick ta några bilder till bloggen.

Huset är fantastiskt fint och luftigt och har vad jag skulle kalla för en halvöppen planlösning med fri passage mellan flera av rummen men ändå tillräckligt för att få till en rumskänsla. Familjen har dessutom två jättefina uteplatser att njuta av, varav en nästan helt omgärdad av stora ståtliga enar som skyddade mot insyn. Man märkte att de satsat på design som håller; som bänkskivor i köket i vacker marmor och klassiska fåtöljen Lamino exempelvis. Det var inte på något vis övermöblerat utan väl genomtänkt vilket bidrog till den rymliga känslan.


Tyvärr missade jag att fota den underbara uteplatsen där vi fikade, det var ett riktigt "smultronställe". De hade också platsbyggt ett par stora bokhyllor i en del av ett rum så att man där fick känslan av ett bibliotek, den snygga lösningen tar jag med mig i minnet. Vi anmälde oss genast som spekulanter på huset om familjen Rosén någon gång får för sig att flytta , hehe:) Ja efter besöket där blev vi ännu mer övertygade om att det verkligen är dags att gå vidare till ett nytt boende. Det är både roligt och nyttigt att få komma hem till nya vänner och inspireras av deras stil och inredning.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...