tisdag 20 augusti 2013

House Doctor 2b washed



Vaknade inne i dimman igår morse, ja feberdimman alltså. Ingen förkylning, bara feber, huvudvärk  och trötthet. Visst, inte det roligaste, men man får ställa det i perspektiv. En sak som är "bra" med att vara sjuk jämt är att förkylningar och sådant som går över relativt snabbt känns ganska världsligt. Jo faktiskt.

Vi bor i ett land där vi kan stanna hemma när vi är sjuka utan att för den skull mista våra jobb, vi får till och med ersättning. Behövs det så kan vi uppsöka läkare dygnet runt för både oss själva och våra barn. Vi har rätt att vabba tills barnen är ganska stora. Vi har högkostnadsskydd både inom sjukvård och medicinering. Är inte det ganska fantastiskt ändå?

Jag har mest sovit dessa dagar, men för att trösta mig lite (finns det något bättre än just tröstshopping?!) så har jag klickat hem ett par saker från House Doctor. Kan inte nog betona hur mycket jag älskar det märket:-) De levererar alltid! I badrummet har vi två tvättunnor från Granit, så nöjda med dem, men nu skulle jag också vilja något mindre och ännu mer lättstädat. Så tvättpåsen med kluriga 2B washed är beställd. Och en vitaminburk som jag kikat på i butik men av någon anledning inte köpte kom också med. Jag äter vitaminer varje dag och har dem nu i min vanliga medicindosett, men visst är det snyggare med House Doctors variant?:)

Handlade från Holmbytorp som alltid har fri frakt- underbart!

7 kommentarer:

  1. Visst har vi det bra på så många sätt! Och nätshopping är den bästa shoppingen tycker jag, fina saker :) <3 Jennie

    /http://bergiusjennie.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Du har alltid så härliga tips om nätshopping, själv är jag dålig på att hitta sådana saker.
    Är en sådan som vill se och känna på saker i affären, så jag behöver verkligen tips för att hitta godbitarna på nätet! Pillerburken är ju bara så fin, men vitaminer äter jag ju aldrig,
    så vet i sjutton vad jag skulle stoppa i den!
    Ha det gott och krya på dig! Det låter som det kan bli dyrt om du har feber för många dagar!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  3. När mamma dog tröstshoppade jag jättemycket, mest kläder. Efter ett tag ville jag inte längre ha kläderna. Det var som om sorgen satt kvar i plaggen.

    Jag funderar på det här med att vara deprimerad när man inte kan jobba längre. Alltså om din situation, inte min egen. Får kanske iväg ett mail om mina tankar. Men först ska jag sälja på loppis....:-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att vi ibland glömmer bort hur fantastiskt bra vi har det i vårt land egentligen. Härligt att bli påmind;)
    Så tråkigt att du är sjuk men vilken tur att nätshopping finns som du kan pigga upp dig med, Fina saker du klickat hem.

    Visst är Remma-dagen en hantverksdag som jag är så tacksam över att jag får ställa ut på för det är sanslöst roligt. Att jag sen får göra det med min vapensyster gör inte saken värre;)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Och här hade det ramlat in inlägg nu :) Härligt!! Tråkigt att du är sjuk, hoppas du mår bättre snart och ja tröstshopping är ju som en alvedon de lux hehe ;) Stor kram

    SvaraRadera
  6. Ja men visst har de snygga saker! Jag vill ha mest allt. kommer få lägga stora bandet på mig när det är dags för flytt. Bra köp!

    SvaraRadera
  7. Krya på dig!
    Så fin inspiration du bjuder på. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...