fredag 30 augusti 2013

Svenska urfabriken Göteborg

 
                                             
                                                    Hej fredag!

Vilken slitig vecka det har varit, ja energikrävande helt enkelt. Efter en heldag på Sahlgrenska igår så kan jag ärligt talat inte minnas så mycket mer än att jag sprang på min granne Johanna inne i hissen precis när jag kom hem, gullade lite med hennes bebis, och att vi planerade in en dejt snart. Jag kom innanför dörren, bytte om... och sedan är det helt svart! Jag minns ärligt talat ingenting alls. Jag såg sedan att jag visst svarat på någon kommentar på facebook, men jag kommer inte ihåg det. Helt slut som artist...

Vi skulle gå på visning på kvällen, men P fick inte liv i mig (jag sover stenhårt när jag blir så tvärtrött) och han ville tydligen inte gå själv:/ Synd då det var enda visningen och bostaden var kanonfin, men å andra sidan passar den nog inte våra kriterier så bra och slutpriset lär blir för dyrt för oss. Så kanske var det bäst som skedde? Vaknade i alla fall mitt i natten av att Max drömde något och jag insåg då att jag fortfarande hade klänning, bh, strumbyxor på mig. Det tog en bra stund innan jag fattade att det var natt och inte samma dag jag somnat ifrån...Å andra sidan vaknade jag väldigt tidigt helt av mig själv idag istället:-)

Vi är nu redan mentalt utflyttade, säger hela tiden till varandra att "det är nog ingen idé att göra det och det hemma nu när vi ändå ska flytta". Trots det får jag ibland ändå för mig att köpa nåt som passar här. Och det som saknats är en väggklocka som vi enkelt kan konsultera när vi behöver veta tiden. Därför har vi numera en köksklocka i härlig varm mint på vår vägg. Även om det drar mot hösten och jag då oftast längtar efter lite murrigare färger, rött, lila etcetera, så passade den så bra vid gardinen och flaggspelet i pastell som hänger där. Att det står "Svenska Urfabriken Göteborg" tycker jag är charmigt:) Klockan finns även i vitt, svart och rosa, rött och blått. Jag köpte min i en liten butik här i lilla staden, men den finns även hos bland andra fina lantliga Balders Hage.

Fin fredag önskar jag er!

3 kommentarer:

  1. Den klockan skulle göra sig fin i vårt nya kök. Jag förstår precis hur du menar med att mentalt ha lämnat sitt boende. Håller tummarna för att ni snart hittar något nytt. Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Den var fin!
    Och det där med att flytta mentalt fattar jag.
    Har flyttat en del och varje gång jag har fattat beslutet så är jag redan på väg=))

    Förstår att du måste ha sovit som en stock=))
    Kram och härlig helg/Hannis

    SvaraRadera
  3. Men oj, du måste ju ha varit helt slut! Vilken tur att du var hemma och hade möjligheten att sova ut! Den där klockan ska jag ta mig en titt på! Jag ska försöka hitta någon att ta med till min far nästa gång jag besöker honom. Han ser ju så dåligt, men han kan se svart mot vit botten så nu gäller det bara att hitta en tillräckligt stor och sätta vid hans säng!
    Svar: Jag erkänner att det är för dumt att hålla på med en diet som gör mig grinig och orkeslös, men alla andra verkar må så bra av den och skriver bara om hur pigga och sunda de känner sig! För dig som kämpar med hälsan måste det förefalla helidiotiskt att friska människor håller på som vi gör för att få bort några kilon!
    Idag har jag ätit normalt och njutit av livet!
    Önskar dig en skön helg!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...