torsdag 29 augusti 2013

Ute-frukost är det bästa...


Jag är ingen frukostmänniska och skulle helst äta första målet vid lunch, eller kanske möjligen brunch. Men med ett undantag: frukost på stan får till och med mig att vekna. Ja till och med här i lilla staden serveras det alltså sådant.

Goda mackor och rustik miljö räcker dock inte om personalen inte är speciellt trevlig (ja, när det kommer till serviceyrken är jag en tuff bedömare!). När dessutom ett alldeles nytt ställe med likvärdigt utbud fast utan "hypen" och med en välkomnande innehavare öppnat i närheten så kan vi konstatera att nästa frukost intas där. Inte inbokat ännu, men jag längtar redan:) Tills dess blir det några bilder från gårdagens måltid:
  

Gårdagen var intensiv och bjöd på både roligheter och tråkigheter på det privata planet. Ute i landet kan man väl säga att skolinspektionen gjorde sin plikt och stängde ner Lundsberg. Det ligger i trakterna där jag är uppväxt och jag har egentligen inga moraliska betänkligheter mot internat i allmänhet, men när människor äldre än fem år inte begriper att man inte bränner någon med glödheta strykjärn så så får det vara nog. När representanter för skolan dessutom kallar det för "pojkstreck" och "katastrof för eleverna att skolan stängs" så ser jag rött. Själv skulle jag snarare tycka att det var katastrof om jag var så oduglig att ungdomar ägnar sig åt systematisk misshandel på ett ställe jag är ansvarig för. Jag känner även personal som arbetar där och jag hoppas verkligen inte att den delen av personalen stuckit huvudet i sanden, det skulle vara extra ledsamt, Så fick jag det sagt! 

Ett par fina inredningsprylar har ramlat in hos oss också, men dem får jag visa en annan gång för dagen ska spenderas på SU. Efter dylika besök så brukar jag vara rätt trött och mosad i huvudet om inte annat, och oftast med några plåster lite här och där. Jag tror det borgar för en luuugn torsdagskväll:-)


2 kommentarer:

  1. Jag blev så tesugen när jag såg dina fina bilder att jag var tvungen att gå och handla ytterligare en burk KUSMI.Så nu har jag så mycket att jag måste bjuda på "storfika" snart ;)
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig förstått det där med frukost på stan....:-) Jag måste få vakna i min takt, med min kopp te och en bok. Två mackor som tuggas långsamt. Jag är extremt seg på morgonen och måste få vakna långsamt i min egen morgonrock.....:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...