tisdag 10 september 2013

Rock on! - Armband i makramé



Det tar inte många sekunder extra att göra paketet lite roligare. Här använde jag washitejp för att göra ett hjärta. Pärlorna från Panduro ger en hint om innehållet och den lilla "Open me"- lappen kommer från Ikea.
 Det har varit dåligt med projekt på sistone, inspirationen har inte riktigt infunnit sig. Jag skulle vilja hitta en eller ett par "pysselkompisar" som vill träffas någon gång i månaden och greja lite tillsammans. De jag hittills har pratat med har inte varit så entusiastiska, inte haft tid, etcetera. Men visst finns det väl någon som skulle tycka det var roligt hoppas jag? Men var finner man sådana? Tips?

Här får ni i alla fall se mitt senaste "D.I.Y", ett armband i makramé som blev en present till min söta kusin. Hon är den där coola tjejen som följer sitt hjärta (som den gången hon sålde lägenheten och drog till Bali för pengarna t.ex.) och just nu håller hon på att ta motorcykelkörkort. Så detta fick bli ett "heja dig"-armband som jag helt enkelt döpte till ROCK ON!

 


4 kommentarer:

  1. Jag svarar här på det du undrade över hos mig:

    Jag gör både ock. Alltså har ett lager och syr på beställning. Jag får massor med inspiration när jag är på stan och glor på folks väskor....:-) Det kan vara en speciell detalj jag fastnar för. Sedan blir det att jag gör mer eller mindre egna modeller när jag pusslar ihop olika detaljer. Jag är mest begränsad över att allt går inte att omsätta till tyg sydd på en hemmamaskin.

    Har du aldrig varit in och kollat på min hemsida? Gör det i så fall.

    www.cickidesign.se

    SvaraRadera
  2. Men vilket fint!!! Jag säger ju att du är superduktig. Jag vill beställa från dig och undrar om du vill och orkar göra till mig????
    KRAM FINA DU

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ha pysslat med dig om jag inte bott så förbannat långt bort!
    Och, tant Anna, visst är hon fantastiskt duktig!
    Tanja, tro våra ord <3
    Varm kram

    SvaraRadera
  4. Meeen vilket ursnyggt och tufft armband! Fin present, kan tänka mig att hon blev superglad för den :) Duktig du är! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...