lördag 26 oktober 2013

Kalasdag

Inatt har vi haft en gäst här; min barndomskompis Ida var nämligen på kurs i Götet under gårdagen. Efter det kom hon hit och det blev mat, lite vin och prat till ganska sent på kvällen. Nu ska hon strax bege sig hem till familjen i Karlstad igen och vi ska väl förbereda oss för festligheter. 

Ja, för Idag är det nämligen kalasdags och Max är bjuden till leklandet för att fira en fyraåring. Varje gång vi ska uppvakta lille Emil så blir jag så nostalgisk. Max allra första födelsedagskalas var nämligen E:s. Min lille kille var sååå stilig (säger väl alla mammor?:-)) och jag kan knappt fatta att han varit så pluttig.

 
Visst var han tjusig i fluga och gubbkeps?:-) Bilderna är tagna i oktober 2010.

Pappa P hade ju glömt av att han har jouren på sitt jobb just när det är kalas så då får systeryster rycka in och vara chaufför/lekkompis. Vis av förra gången när Max var på leklandet och tyckte att det mesta var lite för läskigt så är det bra med en busig (barnslig!) moster att hålla i handen. Kanske, kanske han vågar leka lite i bollhavet...? Men framför allt ska vi såklart se till att E får världens roligaste kalas!


1 kommentar:

  1. Han är ju hur söt som helst ;) Så kul att få se bild på dig också. Hoppas ni har en kanondag och att Max släpper loss ordentligt på leklandet idag.
    Kul med en tävling självklart kommer jag att delta ;)
    KRAM ANNA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...