måndag 28 oktober 2013

Vinn fina koppar från Swedish Grace!

Swedish Grace av Louise Adelborg har en klassisk och tidlös design. Nu har du chansen att vinna fyra stycken i färgen Ros.
Ny vecka, regnväder och stormvarning  här på västkusten. Då känns det extra bra att få kicka igång måndagen med en tävling i samarbete med Köksprodukter.se. Nu kan en av er vinna inte mindre än fyra av dessa stora (50 cl.) härliga kopparna från Swedish Grace i färgen ros. Perfekt för inomhusdagar som denna då man helst vill kura ihop sig i soffan och värma sig med en kopp varmt te eller kaffe. Eller varför inte en kopp god choklad? Swedish Grace är en av mina absoluta favoritserviser, jag tycker att den är jättevacker, så det känns så roligt att få ge er möjligheten att vinna de fina kopparna.

För att delta i tävlingen och ha chans på vinsten så ska du svara på:

1) Var i landet du hittar Köksprodukters fysiska butik? Finn ut genom att kika in på deras webbplats.

2) Vem du helst vill bjuda på fika i höstmörkret?

Har du ingen blogg behöver du lämna din mailadress så att jag kan nå dig. 

Tävlingen pågår fram till midnatt söndag 3/11. Vinnaren utses av Köksprodukter. se

Jag vet att en del har haft svårt att kommentera i blogspot, Prova att göra det på en dator istället för på mobilen för att se om det kanske går bättre? 

Lycka till!

 TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

46 kommentarer:

  1. hej
    rätt svar är motala och jag skulle helst vilja bjuda min kompis i Oslo Helene Burhol på fika då hon har genomgått en stor operation så vi kunde krypa upp i sofffan å ha en tjejdag med snack om högt å lågt. och njuta av att vara på samma plats igen tillsammans. vi träffas bara om hon kommer och hälsar på sina föräldrar så blir inte så ofta ung 1 gång / år då jag har svårt att åka dit å hälsa på

    mig når du på aniara03@gmail.com

    hoppas på tur dessa koppar påminner mig om min mormor som inte finns mer hon hade liknande från rörstrand.

    mvh

    Catharina

    SvaraRadera
  2. Katarina zlatunic har haft problem att kommentera men hennes svar lyder:


    1. Köksprodukters fysiska butik finns i Motala på Drottninggatan 14. 591 35.

    2.) de jag helst vill bjuda på en höstfika är min sambo och mina vänner.

    SvaraRadera
  3. 1. Köksprodukters fysiska butik hittar man i Motala.

    2. Jag vill helst bjuda min sambo på fika i höstmörkret. Vi har nästan aldrig tid att sitta ner och bara vara nu för tiden. Antingen är det full rulle med vår bebis eller så är det full rulle med allt som vi inte hinner med när vi är med honom. Disk och städning och sånt. Och det är färdigt sover vi. En liten stunds höstfika i nya fina muggar skulle sitta oerhört fint!

    SvaraRadera
  4. Härlig tävling! Måste man ju vara med i :) Mina svar:
    1. Fysiska butiken ligger i Motala
    2. Skulle helst av allt vilja bjuda min fantastiska farmor på fika, om hon fanns med oss på jorden fortfarande! Saknar henne något så oändligt mycket och skulle gärna sitta vid hennes stora köksbord med en stor kopp varm choklad som bara hon kunde fixa på det där speciella sättet, jag bjuder henne på medhavd fika och hon berättar livshistorier :) Tänk om de hade haft besökstider i himmelen! Vilken fikastund det hade blivit :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tävling...
    Jag är med :-)

    1) butiken finns i Motala

    2) jag skulle vilja bjuda Måns Möller på en fika (komikern) jisses vilken rolig fikastund det hade blivit!!

    Sandra

    SvaraRadera
  6. 1) Butiken finns i Motala

    2) jag skulle utan tvekan ha bjudit min engelska pojkvän på te och hembakade scones. Han kommer snart hem från Afghanistan, han har varit där sedan augusti med sitt jobb, han är officer i RAF (militäret). Och han behöver nu å bli lite ompysslat efter flere månader med tunga dagar.
    Cathrine
    catmail00@gmail.com

    SvaraRadera
  7. 1. Butiken finns i Motala!

    2. Jag vill gärna bjuda min fina granne på fika när hon kommer hem från sin resa, 10 dagar är låååång tid att vänta...:-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag är gärna med och tävlar. :)

    Butiken ligger i Motala.

    Jag skulle vilja ta med de fina kopparna till min mormor som bor på ett demensboende. När vi fikar där så sitter vi och dricker te och kaffe ur missfärgade, kantstötta och omaka gamla koppar. De får inte pengar till nya utan brukar gå och handla på loppis åt boendet. Tänk att ha med en härlig fikakorg och duka fint. :)

    Allt gott ifrån mig!

    SvaraRadera
  9. Butiken ligger i Motala!
    Sedan, jag fattar ju själv att det låter smörigt, men jag skulle gärna bjuda dig faktiskt! Vi hann bara ses helt kort där i somras, jag har så svårt att få ro att prata i telefonen numera, och vi fick ju knappt börja babbla!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. I Motala finns butiken.

    Om jag fick välja utan att tänka på det möjliga eller omöjliga så skulle jag vilja bjuda Dalai Lama på världens godaste Masala Chai-te samtidigt som jag skulle fråga ut honom om hur han gör för att se det stora i det lilla.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Men åh, vilken finfin tävling! Tur att jag inte missade den :)

    Butiken ligger i Motala och den jag skulle bjuda på fika är min kära lillebror. Vi bor en bra bit ifrån varandra, så när vi ses så gör vi det tillsammans med våra familjer. Men mest av allt skulle jag vilja sätta mig ner bara han och jag och fika länge, länge. Utan att behöva ta hänsyn till några andra än oss själva :)

    Kram på Dig! /Anna

    SvaraRadera
  12. Jag har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/10/29/koppar-311/

    Jag vill gärna vara med själv och tävla. Svaret är Motala och jag skulle vilja bjuda min fina vän Ewa på fika i höstrusket.

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  13. Butiken ligger i Motala
    Jag vill vinna dem här muggarna så jag ge dem till min mamma så att hon kan bjuda sin bästavän på kaffe nu när det är höst och regnigt !
    hanna.ploog@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med om dessa underbart fina muggar!

    1. Butiken finns i Motala.
    2. Fick jag chansen skulle jag bjuda Calle Moraeus på kaffe och saffransbullar. Vi skulle prata musik, fjällen, skidåkning och livet i sig. Min stora idol i livet!

    Har tipsat om tävlingen på min FB, Tina Carlström: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

    Hälsningar Tina Carlström
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Butiken finns i motala och jag skulle helt klarr bjuda min mamma på fika. Tända ljus, gott fikabröd och sen kan vi bara sitta och prata i timmar. De hinner vi sällan men de är så gott i hjärtat när de händer

    SvaraRadera
  16. Jag är med!
    Svar: Motala!
    Jag har en vän. En riktigt riktigt fin vän. Jag visste inte hur det var att ha en så nära och äkta vän som Heléna. Ibland ses vi varje dag. Ibland kan det gå veckor emellan. Oavsett vilket, så känns det alltid som att det inte ens gått en sekund sedan vi sågs - och vi förstår verkligen varandra. Vi är thé-galna och jag kan se framför mig hur många mysiga koppar thé vi skulle kunna servera varandra i dessa muggar! =)

    Hoppas på tur! =)

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Butiken ligger i Motala.
    Jag skulle gärna vilja bjuda hem min fina vän från gymnasietiden som tyvärr bor 50 min bort. Han finns alltid där för mig, oavsett om vi pratat dagen innan eller om vi inte pratat på flera månader. Alltid bara en tanke bort och ibland tror jag att han känner på sig att det är nått och då kan det komma ett telefosamtal.
    Nu har jag fått veta att han har det jobbigt i livet och jag skulle så gärna vilja finnas där för honom såsom han ofta funnits där för mig.
    Baka hans favoritkaka och sen bjuda på en kopp kaffe, helst nymald!
    En äkta vän är Lukas. Sådana växer inte på träd och jag skulle vilja visa honom hur mycket jag uppskattar hans vännskap!
    Vi har färgen green (tror jag den heter) som vår fin-matservis och visst hade dessa muggarna varit pricken över iet.

    SvaraRadera
  18. 1. Motala

    2. Min farmor.. Vi skulle prata om vår danska sida av släkten. För jag vill så gärna veta
    mer om den innan farmor tyvärr går bort

    chanette81@hotmail.se

    SvaraRadera
  19. 1. Butiken ligger i Motala.
    2. Min mamma! Vi älskar att sitta och tjattra och dricka te tillsammans. Med dessa muggar i våra händer så hade vi ju känt oss som riktiga prinsessor!

    Kramar Christina
    sepamej@hotmail.se

    SvaraRadera
  20. Jag är gärna med och tävlar! :)
    Åh, vilken rolig tävling! Jag är gärna med och tävlar! :)
    Butiken ligger i Motala.
    Jag skulle vilja bjuda min pappa på fika, han fyller nämligen år snart. Vore kul att överraska honom med fika och kaffe i dessa fina koppar!

    Ha det så bra!
    mirjam_99@live.se

    SvaraRadera
  21. Hej jag vill jättegärna vara med och tävla!
    1. Butiken ligger i Motala på Drottninggatan 14.
    2. Jag skulle vilja bjuda min två storasystrar på te i dessa underbara muggar och få lite tid tillsammans med dem.

    Du når mig på: emmis1991@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. I motala ligger butiken,
    jag skulle bjuda mamma och pappa på fika vi bor så långt ifrån varandra nu skulle vara kul om vi kunde fika oftare.

    SvaraRadera
  23. Klart jag vill vara med att tävla om de fina rosa kopparna ;)
    1.BUTIKEN LIGGER I MOTALA
    2. Jag skulle bjuda över den gamla damen som bor i huset mittemot. Hon har så sällan besök och jag tror hon skulle uppskatta att komma över på "finfika" hos oss och bara sitta ner och prata. Det finns alldeles för många gamla som inte har någon att fika med ;) KRAM

    SvaraRadera
  24. Givetvis tävlar jag!
    1. Den fysiska butiken ligger i Motala.
    2. De jag helst skulle bjuda på fika i höstmörkret är mina föräldrar. Dem får jag nöja mig med att besöka på kyrkogården numera, så därför väljer jag att bjuda Brad Pitt. Jag skulle fråga honom hur det kändes att göra Levi'sreklamen på 80-talet och även fråga hur det kom sig att en man som egentligen bara behöver vara snygg ändå lyckats bli en så fantastisk skådis!

    SvaraRadera
  25. Den ligger i Motala

    Jag vill bjuda mina föräldrar från England som snart ska komma hit, på ett riktigt svenskt fika med kanel bullar och riktigt kaffe (inte sån där svag blask som de är vana vid)!

    jrhobbo@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. 1) Motala

    2) Systrar och mamma – kom hit meddetsamma! Så ska jag bjuda på riktigt bullkalas, och vi kan skvallra och skratta åt en massa knas. Vi ses alldeles för sällan, men jag ska nog lyckas med att oftare locka er i fikafällan!

    inkognitaa@gmail.com

    SvaraRadera
  27. 1, Den finns i Motala.

    2, Helst skulle jag vilja bjuda min lilla familj på fika. I lördags fick vi tillökning av en lillasyster så i höst myser jag helst med min man & mina 2 fina barn :)

    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  28. Jag är med och tävlar :)
    1. Den fysiska butiken finns i Motala.
    2. Jag skulle helst vilja bjuda nära och kära på fika, alltså familj och vänner :)
    malin_92girl@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Vilka fina!

    1 : i Motala
    2 : min syrra = kaffemonstret!

    /anna

    SvaraRadera
  30. 1. Motala
    2. Skulle gärna vilja bjuda min syster Helen + hennes barn på en fika. Dom bor i England och jag saknar dom hela tiden.

    Mvh Ulrika u.dagerus@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Hej! Vilken rolig tävling och vilka vackra koppar!

    1. I Motala

    2. Jag skulle bjuda min härliga lilla familj. Det är nämligen så att jag precis flyttat hemifrån! Kul, spännande och nervigt. Jag stormtrivs redan i min lilla etta, även om det är mycket saker som saknas.

    Jag har fått prioritera de "stora" sakerna såhär i början som soffa, säng, TV och fått vänta lite med det jag faktiskt gillar mest - de små sakerna. Kopparna är verkligen precis min stil och jag hade blivit överlycklig om jag vann. Hade känts som jag kom ett steg närmare att göra min lägenhet till mitt HEM.

    Och det hade även känts bra att kunna servera familjen kaffe i riktiga kaffekoppar och inte i plastmuggar ;-)

    Hoppas jag har turen på min sida!
    Louise (epost: Louisejosefin@hotmail.se)

    SvaraRadera
  32. På 1 svarar jag 1. Köksprodukters fysiska butik hittar man i Motala.
    På 2 svarar jag någon god vän i höst rusket :)

    Party_Kocken

    E-Post fotograf_x_massage@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Butiken finns i Motala.

    Jag skulle bjuda min granne Tanja och hennes familj på fika, vi har talat om det så många gånger att träffas hela familjerna också, men tiden bara rusar med allt. Så mycket som ska hinnas med på vardagskvällarna och helgerna.
    Med dessa koppar blir ju fikandet hemma mera stilren och eftersom designen känns så tidlös så kanske tiden står åtminstone lite still när man använder dem. Tar kanske mera vara på stunden och varandra.

    SvaraRadera
  34. Hejsan!

    1. Butiken ligger i motala.
    2) Jag vill bjuda min pojkvän på en go höstfika. Skulle bjuda på ett gott svart te, med mycket honung i. Till det hade jag bakat en god hallon cheesecake att bjuda på! Skulle tända ljus och duka fint. Mysigt!

    Tack för mig! :)
    Min hotmail: johannaarnesson@live.se

    SvaraRadera
  35. Christina Frisberg
    SVAR1: Den ligger i Motala.
    SVAR2: Jag skulle se till att bjuda min familj alla mina 3 barn med respektive och barnbarnen med såklart, det låter kanske lite banalt, de flesta kan ju fika med sina barn var dag men mina är lite utspridda, den äldsta bor i Madrid med sambo och en liten son, så dem kan jag ju inte träffa så ofta, då både avstånd, arbete, och ekonomi kan sätta käppar i hjulen för det, men 4-5 gånger om året blir det ju, och mellan pojken han bor i Strängnäs med sin lilla son, och det är ju inte så långt, men han har bara pojken varannan vecka och så driver han en byggnadsfirma så han arbetar långa arbetspass de veckor han inte har pojken, men en helg varannan månad kommer de allt och då stannar de från fredag -söndag. sedan har vi den yngsta dottern som fortfarande bor hemma och snart fyller 18 år, henne fikar jag allt rätt ofta med och man får ju hoppas att hon inte flyttar så långt bort när den dagen kommer.
    jag delar tävlingen offentligt på fb under mitt namn Christina Frisberg.
    frisanpoxy@hotmail.se
    KRAMELIKRAMEN!!! <3

    SvaraRadera
  36. 1. Jag är gärna med och tävlar. Svaret är Motala
    2. Skulle vilja bjuda min utflugna dotter på fika
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  37. 1. Svaret är Motala
    2. Vi ska snart flytta till en ny lägenhet och jag skulle vilja bjuda våra framtida grannar på fika och lära känna dem. :)

    atarinakall@hotmail.se

    SvaraRadera
  38. Vilken underbar tävling!
    Jag är gärna med. :)

    Svaret är: Butiken ligger i Motala.

    Jag skulle vilja bjuda mina vänner och familj på
    gott kaffe ur dessa fina muggar och bjudit på söta
    cupcakes och kakor i höstrusket. :) Hoppas på tur.

    frozenvanilla@live.se

    SvaraRadera
  39. Hejsan, är gärna med och tävlar om dessa fantastiska muggar.
    Svaret på tävlingsfrågan är Motala.

    Den person som jag vill bjuda på en fika är min rara och fina svärmor som efter en ryggoperation sitter i rullstol och lever ett ganska begränsat liv numera. Innan hon blev sjuk så hade hon ett stort bakintresse och bjöd alltid på himmelskt goda bakverk så därför skulle det vara trevligt att överraska henne både med eleganta muggar och sambons goda rimbobullar med härlig fyllning.

    Önskar en skön helg...

    Mvh / Sören Andersson
    soren1953@gmail.com

    SvaraRadera
  40. I Motala kan man gå in i affären som köksprodukter har, för att handla direkt.
    Jag skulle vilja bjuda min svägerska Elisabet på kaffe i dessa fina muggar av hög kvalité. Hon är en av mina bästa vänner vi träffas för fika och ibland motionerar vi ihop. Jag skulle också vilja bjuda min vän Inger som bor i Falun på kaffe i muggarna från Swedish Grace , hon är mycket intresserad av heminredning och förstår sig på fin kvalité. Med vänlig hälsning
    inga.johansson@karlskoga.se

    SvaraRadera
  41. Motala.
    Astril Lindgren och höra henne berätta alla sina fantastiska sagor!
    erikanordin@live.se

    SvaraRadera
  42. Svaret är : Motala.
    Jag skulle bjuda min kärlek Lelle på en mysig go´fika <3
    Kram Carina G
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  43. Svar: Deras fysiska butik ligger i Motala!

    Oh, vad jag skulle vilja bjuda Maria Montasami på fika.... Hon verkar så mysig och hon skulle nog gilla dricka svenskt kaffe ur de fina Swedish Grace muggarna! :)

    SvaraRadera
  44. Den fysiska butiken finns i motala.
    Jag skulle gärna vilja bjuda min mamma på fika! med nybakta scones och sen bullar!
    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Hej!

    Höll på att missa denna underbara tävling men vilken tur att jag kom på att det var sista dagen idag.

    Butiken ligger i Motala.

    Jag vill bjuda mina närmsta tjejkompisar på en riktig fikakväll. Vi ses inte så ofta och bara myser hemma längre,bara vi:)

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...