måndag 4 november 2013

Boktipset: Livet efter dig (en "måste-läsas" bok!)

Det här är ju ingen bokblogg direkt, men ibland händer det att jag ramlar jag över en bok som jag inte kan låta bli att tipsa er om. Har ni inte läst Livet efter dig av Jojo Moyes så löp och köp! Den bästa bok jag läst på länge! 

Den handlar om Will, den snygge, framgångsrike och äventyrslystna Will, som är mitt i livet när han råkar ut för en svår olycka som gör honom förlamad. Den handlar också om Louisa som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar i en inte alltför rik del av staden, som inte har så många ambitioner utan är nöjd med det lilla, och som en dag plötsligt blir av med jobbet. Deras vägar korsas på ett alldeles speciellt sätt.

Jag hade hört gott om boken, men när jag läste om innehållet så verkade den vara lite för lik filmen "En oväntad vänskap" som jag vet hyllades av många men som inte alls föll mig i smaken. Men den här boken alltså... Den gick rakt in i hjärtat! Jag gillar att man inte bara får följa en enda karaktär, en "jag",  utan att flera av  personerna i boken berättar historien ur sin synvinkel. Det bidrar till att jag som läsare får en helt annan förståelse för de olika beslut som tas. Allt är inte så svart eller vitt som det lätt skulle kunna bli i en bok som denna. En fantastiskt bra bok som passar människor i alla åldrar och som dröjer sig kvar i  tankarna även efter att sista sidan är läst.

Nu är tävlingen avslutad och Köksprodukter kommer att utse vinnaren inom kort!

3 kommentarer:

  1. Tack för det tipset, det låter verkligen som en bok i min smak!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Den vill jag läsa, den låter som en typisk Fridabok! Först ska jag dock plöja igenom Donna Tartts nya, hett efterlängtade tegelsten som jag ivrigt väntar på ska dunsa ner i brevlådan. Ska på bokcirkel den 2 dec och då ska den vara läst, så jag hoppas att den kommer snart också av den anledningen;)
    Hursomhelst och bla och bla, kramar till er alla och en puss på nosen till er underbara nya familjemedlem!

    SvaraRadera
  3. Håller med om boken, bästa jag läst i år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...