onsdag 13 november 2013

JULSWAP 2013


Nu kickar vi igång julswap 2013! Är ni alldeles för få som anmäler er så får vi ställa in, men jag hoppas ju på att ni vill vara med. Jag blir glad om ni sprider detta vidare, ju fler, desto roligare:-)  Du får gärna låna bilden ovan för att göra reklam för swapen.

Om julswapen: 
En swap innebär att man byter något med varandra, i det här fallet julklappar. Tanken är att alla skickar ett paket till en person och i sin tur får ett paket av någon annan. Det är alltså inte samma person som du skickar till och sedan får paket av.

Tema: 
Eftersom huvudinriktningen på min blogg är inredning så blir temat Inredning jul. Det ryms ganska mycket inom det epitetet, men det är ändå en viss avgränsning. 

Vem får vara med?
För att delta behöver du ha en blogg. Det är inte för att utesluta någon, utan för att personen som skickar gåvan ska ha en chans att få en uppfattning om vem du är. Dessutom är det ju extra kul att senare få se vad som skickades/vilka presenter alla fått. Nu har jag nog inga läsare utanför landets gränser, men just in case: du behöver bo i Sverige så att den som blir din hemliga tomte inte behöver betala en alltför hög frakt,

Anmälan:
Eftersom jag är ganska sent ute får det tyvärr bli en ganska kort anmälningsperiod. Fördelen kanske är att ni som vill vara med inte glömmer bort att anmäla er?:) 

Du som vill vara med får höra av dig till mig via mail. I mailet vill jag ha ditt namn, din adress samt bloggadress. Min mail: frkgredelin(at)gmail.com

Anmälan ska vara hos mig senast den 20 november. Då har ni en vecka på er att sända mig era uppgifter. Sedan kommer jag att lotta så att alla får någon att skicka till/få present av. Därefter mailar jag er uppgifterna ni behöver för att kunna genomföra projektet.

Gåvan
Värdet på gåvan bör ligga på runt 100-lappen ungefär (inte lägre), exklusive portot. När lottningen är genomförd så lägger jag ut alla deltagares bloggar här och så får ni möjlighet att kika in och kanske få några bra tips hos den ni ska ge er gåva till. Det är alltid välkommet med små hintar i bloggarna om vilken stil man har och vad man kan tänkas gilla:-) 

Paketet ska vara hos mottagaren på Lucia 13 december vilket medför att ni bör skicka det runt den 10:e för att den förhoppningsvis ska hinna fram. Sedan hoppas jag såklart att ni vill lägga ut bilder på det ni fått. Klura gärna på vem som är just din hemliga tomte! Veckan efter lucia så kommer jag att lägga ut en lista på vem som skickat till vem... Få se om du gissat rätt?:-)

Det är väldigt viktigt att ni som anmäler er också är noga med att genomföra detta, det skulle vara så tråkigt om någon inte fick sitt paket. Jag har sett att man i andra swapar haft villkoret att om paketet du sänder blir borttappat så förbinder du dig till att skicka ett nytt. Förhoppningsvis så behöver det aldrig bli så. Jag har som sagt aldrig gjort något liknande det här men min ambition är såklart att det ska bli en bra och rolig grej för alla som är med.

Välkommen med era anmälningar!


5 kommentarer:

  1. Självklart har jag redan skickat alla uppgifter till dig som du behöver ;)
    Och så har jag skrivit om det på min blogg och länkat till dig. Snodde
    den fina bilden också eftersom du sa att det var ok.
    Hoppas nu på att vi blir väldigt många som anmäler oss för det här är ju riktigt kul :D
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  2. Jag har skickat mail till dig! Som sagt aldrig varit på din sida innan, spännande!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt roligt, har mailar dig nu.

    Vad synd att du redan köpt en gåutmedhunden jacka, denna flecce är verkligen helt fantastiskt.
    Kram kristin

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt!!
    Jag skickar iväg ett mail till dig genast!

    (snart) God Jul!

    /anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...