lördag 2 november 2013

Nemi

 
Ja, ni får stå ut med att inredningsbloggen plötsligt blev en hundblogg, i alla fall en liten stund till-:-) Vår nya lilla kärlek tar ju sin tid och kraft och det gäller att ha koll på sladdar och annat som gärna undersöks med tänderna. Jag såg att Cissi frågade i en kommentar om det är en Rottweiler och ja det stämmer. Tyvärr är det ju en ras som många har fördomar om, inte alltid orättvist dock, för visst finns det alltför många som avlar på dålig mentalitet och som också säljer till vem som helst. Rottweilern är en brukshund och kräver mycket av sin ägare. Jag är uppväxt med golden retriever och det är en ras jag alltid kommer att älska, men just nu så passar rottisen bättre in i vårt liv. Vi har ju tidigare haft rasen och det är härligt med en bus-rotta i huset igen:-)

Den här lilla damen är ganska försiktig än så länge och allting är stort och lite småläskigt. Bara att ha koppel på sig är rätt skumt, för att inte tala om gårdagen då det regnade och stackars Nemi blev våt om tassarna när vi försökte få henne att kissa utomhus. Då var hon inte riktigt nöjd med oss...:) Hon har redan valt ut husse som sin favorit, lite roligt eftersom de andra varit mest mina. Ja Lovis hade jag ju redan när jag träffade P och även Cobra var nog rätt mycket mattes vovve.

I helgen ska vi bara vara hemma och låta Nemi vänja sig vid oss och vid nya miljön, och så börjar ju nya säsongen av Downton Abbey ikväll också!

5 kommentarer:

  1. Inte mig emot=)) När det gäller hund så ledsnar jag aldrig!

    Jag växte upp med rottis och risensnauser.
    Fantastiska hundar när dom hanteras på rätt sätt.
    Det är jag övertygad om att eran tjej kommer att bli!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. De är ju så söta som små! Men åh vad jag längtar ifrån valpstadiet nu. Min nya vardagsmatta var upptuggad imorse, hann ligga två dagar :-( Idag sprang han omkull vår lillkille så han stupade med huvudet in i dörrkarmen. Blääää! (Minns nu att du frågat hur gamla barnen är.. dottern är snart fem och lillebror 2,5 ungefär).

    SvaraRadera
  3. Så söt så jag smäller av..
    Kram Helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...