lördag 21 december 2013

En helt vanlig lördag...


Här vräker  regnet ner och jag lyckades övertala hussen att ta ut lilla fröken hund. Nemi har nyligen fått en regnkappa så hon borde vara rustad. Hon frös ju mycket där i början men vi avvaktade för vi trodde att det skulle gå över. Det gjorde det inte så jag slängde ut frågan på ett rottweilerforum och fick bra tips på var jag kunde hitta lämpliga kläder. De flesta rekommenderade Hööks så vi åkte dit. Tyvärr hade de inte varmaste täcket hemma men vi köpte ett som är fodrat med fleece på insidan och regnskydd på ryggen och så ser vi om det hjälper. Hon vill nämligen inte gå ut alls när det är blött ute. Blir det minusgrader så får vi ta till ett varmare ställ.

Vi har gjort iordning en del av uteplatsen till en "rastningshörna" så att hon kan gå ut där och göra behoven de gånger man inte riktigt orkar gå en promenad med henne, som tidigt på morgonen eller sista rastningen på kvällen. Imorse tänkte jag köra latmansvarianten men hon fintade mig totalt! Hon stack nämligen ut nosen över tröskeln, märkte att det regnade, backade två steg och satte sig och kissade!!:-) Tänkte några mindre snälla tankar just då får jag erkänna, haha:) Ja annars är det väl ungefär som vilken lördagsmorgon som helst; En Max som ropar "titta på meeej mamma!", en hund som springer efter honom för att se vad han gör och passar på att knycka hans leksaker så fort hon kan, en salig röra i köket och en pappa som suckar över att tvättmedlet är slut.

Vad gör ni en dag som denna?

4 kommentarer:

  1. Söta lilla Nemi. Förstår henne precis, jag hade inte heller velat gå ut och kissa i detta vädret;)

    Här hemma har vi katter som inte heller gillar det där med att gå ut, när snön kom så uträttade de sina behov ute på altanen, två tassar ifrån kattluckan;)

    Önskar dig en härlig söndag, en härlig fjärde advent och en härlig dag före dag före dopparedag.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Hehe, livet med hund!
    Visst är det lite underbart med det där egensinniga dom har som individer!

    Hoppas att du får en fin advent/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Kommer ihåg Alvins första tur i regnet som valp. Han frös så han skakade, trots mycket päls.
    Hon är så söt er lilla vovve. En rottis är drömhunden för mig, men mannen är tyvärr allergisk mot de flesta hundraser.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Undra om vi får någon snö i år???

    Önskar dig och dina killar en riktigt mysig jul

    God jul
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...