måndag 13 januari 2014

Att försöka Leva vackert med två dogs i huset...

 

Det tog några år men nu är den i min ägo:) Boken Lev vackert kom ut 2010 och många av de inredningsbloggare som var aktiva då deltog. Det är klart att mycket av det man ser är rätt uttjatat nu, men jag tycker ändå att det är vilsamt för ögonen att se de ljusa nyanser som boken bygger på. Den har kostat över 400 och det tyckte jag var för dyrt, men nu såldes den i butiken för 199 kronor och då slog jag till. Jag känner igen många av bloggarna då jag på den tiden läste främst livstilsbloggare med lantlig inredning, så det är lite extra kul att minnas tillbaka.

Allt annat än vilsamt har vi det här just nu. Vi har nämligen fått en gäst som ska stanna hos oss i en vecka och vissa har av den anledningen lite svårt att kunna varva ner. Det är Lovis som flyttat in då hennes matte är utomlands på jobb och hon är sig lik. Tyvärr fortfarande lika sjuk också, det verkar inte vara något som biter på detta:-( För den som undrar har Lova brottats med en leversjukdom de senaste två åren och trots alla försök så blir hon inte bättre. Men just nu är hon ändå hyfsat pigg. Dock vill jag att hon ska få vila så mycket hon kan här, vilket inte är helt lätt då fröken Nemi tycker att Lovis passar utmärkt som lekkompis. Det tycker dock nte Lovis. Så ni förstår att det är full fart. För tillfället tycker Nemi att matte och husse är skittråkiga för vi vaktar som hökar så att hon inte ska störa Lovan så mycket. Så fort hon får fritt spelrum springer hon nämligen fram och försöker med alla medel få henne att leka, hon piper, skäller, grymtar, buttar på henne med tassarna... Just nu är hon förpassad till köket (där både P och Max är så hon är ju inte ensam) och man kan tro att vi satt henne på en öde ö så ynkligt som hon gnäller *tramshund*.


1 kommentar:

  1. Haha, det finns väl inga som kan spela så ynkliga som hundar!
    Men det är bra att ni säger ifrån, det behövs ibland.

    När jag sticker iväg så lämnar jag pälsbollen till mamma eller min gammelmorbror. Där är han hemma och blir bortskämd som en diva. Finns liksom inga regler då...

    Men ett tips är att försöka få en bra kontakt med någon annan hundägare som du litar på. Kanske du träffar någon på kursen.
    Jag har en tjej som ofta tar hand om pälsbollen på dagarna.
    Och när hon jobbar natt så sover hennes hund oftast här.
    En som jag lärt känna genom en träning och som har egen hund.
    Då får man liksom det bästa, hundmänniska med lekkamrat.
    Annars känns det som att man till slut är limmade vid varandra.
    Och det är inget fel men det kan vara kul att kunna göra något utan hund ibland=))

    Sen håller jag med dig om boken.
    Vilsamt och vackert.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...