onsdag 1 januari 2014

Bloggåret 2013

Nyår brukar innefatta diverse tillbakablickar för att se vad vi egentligen upplevde under året som vi nu lämnar. På Selmas gata ska väl inte vara sämre och därför kommer här del 1 av "Bloggen i bilder 2013": 

Vi skålade för sambon som fyllde år, käkade goda praliner på alla hjärtans dag, firade Maxens treårsdag och så åkte jag på den där eländiga ögoninfektionen som knockade mig helt.

Max hade bilkalas och bjöd hem fyra andra treåringar med bilar som främsta intresse. Några av barnen hade inte ens tid att äta tårta då leksakerna var roligare. När de små gästerna skulle gå hem blev det gråtfest i hallen, vem vill gå hem när man har roligt?:) Jag testade att skriva på porslin och gjorde iordning ett kakfat.

Tävling på bloggen och finheter från Greengate var priset. Jag piffade upp en ikeapall med sprayfärg och washitejp.

Vi åkte hem till Värmland för att gå på dop i Hammarö kyrka. En liten vimpel blev en del av paketet som skickades till vännen Frida och hennes man som blev föräldrar till lille Valentin. Jag dukade fint och försökte på så sätt vinna en tävling, men det räckte tyvärr inte så långt.

Jag fixade till en burk att förvara lite småpyssel i. Max fick en cykel men det blev ändå mest promenader för lillemannen som inte riktigt fått in snitsen på cyklandet. Jag visade också ett billigt och enkelt litet DIY då ett servettställ förvandlades till postfack.

Min favorit under våren av det jag pysslade ihop blev den slitna lådan som med decoupage blev en snygg boklåda för barn.

Med dessa bilder har vi nu kommit fram till sommaren. För att det inte ska bli alltför mastigt så får det bli punkt här och så kommer fortsättningen i del 2.

5 kommentarer:

  1. Härligt att få en tillbakablick på ditt år. Själv blickar jag nu framåt för att hoppas på att det kommer att forsätta lika bra som slutet av mitt år gjort.
    Hoppas du hade det gott igår, själv somnade jag i soffan strax före åtta men hann med nöd & näppe vakna till innan tolvslaget haha....
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  2. Vilket fint år du haft, Ser fram emot resten och ser framför allt fram emot att få följa med dig under 2014.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med en återblick, funderar på att göra detsamma.

    Kram på dig och god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tillbakablick. Gid fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är mysigt med dom där tillbakablickarna på året. Att faktiskt se allt som hinner hända, både stort och litet.

    Ser fram emot att följa dig under 2014.
    Spännande med ett nytt år tycker jag=))
    Kramen Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...