söndag 26 januari 2014

En råkall söndag


Är helt slut som artist och gör verkligen inte mycket mer än att sitta i soffan och vänta på att hämtmaten ska levereras av kärleken.

Valpkursen var bättre idag och vi har fått med oss några övningar vi ska träna på fram tills nästa tillfälle om ett par veckor. Men shit vad kallt det var! Vi hölls i ett ridhus och det var mååånga år sedan jag besökte ett sådant, hade förträngt hur rått det kan vara där. Jag tyckte innan att jag klätt mig bra, men tårna var som isbitar efteråt. Nu minns jag varför jag inte vill hålla på med hästar- ja ett av skälen i alla fall:)

Det är himlans kul att gå valpkurs tycker jag, alla dogsen är så söta och har noll koll . Lilla goldenvalpen skällde mest hela tiden, storpudeln såg nästan ut som ett sagodjur, collien släpade runt på en vante som tydligen var hans favvo. Nemi skällde inte en enda gång men hon försökte göra några lekanfall när hon trodde att den av oss som höll i kopplet var ouppmärksam. Och så kelpien då. Sex månader och redan tävlingsfärdig inom vissa moment! Jo, jag lovar!:) Men det är klart, har man den långa erfarenheten samt vet vad man har för mål så satsar man väl redan från början på att få in vissa moment perfekt. Ostbågarna funkade förresten inte, tur att vi även laddat med korv.

Väl hemkomna var det bara att byta om för då var det dags för fika och lite födelsedagsfirande för P, hans föräldrar kom. Nu har de nyss gått och vi ska strax äta här. Ny vecka imorgon och då kommer ett nytt Fantastic Five.

4 kommentarer:

  1. Ja usch och fy, idag var det faktiskt riktigt råkallt här också. Vi stod ute inte mer än tio minuter och blev riktigt genomfrusna...

    SvaraRadera
  2. Suck...jag skulle vilja ha en valp känner jag nu=))
    Inte för att få köldskadade tår men att få forma från början.
    Det är så kul!
    Bra att det var bättre nu!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så skoj med valp kurs :) och så mycket sött det ska finnas att titta på <3 hoppas du får en fin måndag, kram

    SvaraRadera
  4. Hu! Jag hatar att frysa, stackars dig! Men så glad jag är för att du kan ägna dig åt hundar igen:)
    Tack för våriga bilder, välbehövliga kan jag säga!
    Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...