onsdag 26 februari 2014

En kruka har flyttat in...


Jag är ju inte direkt ensam om att gilla Svenskt tenn, men för mig är det klassisk design som står sig. Erika Pekkaris vackra krukor finns i flera olika färger, och när jag och mamma kikade inom Butik Tinna i förra veckan så köpte jag med mig en av dem hem. Nu står den i stringhyllan och väntar på att jag ska bestämma mig för vad jag ska plantera däri.

Nu har vi nyss kommit hem från visningen av huset jag skrev om för någon vecka sedan. På pappret såg det såklart jättebra ut med lagom utrymme och en fin insynsskyddad liten trädgård, men med x antal visningar i ryggen så har vi lärt oss att jodå, kameran kan visst "ljuga"... Fast här måste jag säga att det faktiskt motsvarade alla våra förväntningar! Fint och fräscht! Området var också trevligt, jag får skämmas när jag berättar att jag aldrig satt min fot där tidigare trots att det inte ligger särskilt långt från oss. Vi ska prata igenom det ordentligt och se om det känns aktuellt att vara med att bjuda. Dock är ju vår smärtgräns nådd ganska snabbt efter utgångspriset, så det är väl tveksamt om vi har en chans...

Ett stort plus för mottagandet också. Sån himla skillnad det kan vara på mäklare alltså. Vi var ju på en visning där mäklaren vägrade visa oss förrådsutrymmena för han hade ingen nyckel, och inte heller ville han svara på frågor, och han orkade förresten knappt titta på oss när vi pratade med honom, trots att det bara var vi och ett par till där då. Så sjukt nonchalant. Här stod det däremot två stycken och hälsade välkomna och bjöd på snittar, godis, cider... Perfekt eftersom Max inte alls var på humör, men med lite mutning så...:=)

3 kommentarer:

  1. Åh håller mina tummar för er!
    Fina hyllor, letar just nu inspiration till hyllor då sådana behövs här hemma!
    Kram Diana

    SvaraRadera
  2. Så snygg kruka! Håller tummar och tår att huset blir ert!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna!
    Det blir märkligt när folk jobbar som säljare och behandlar kunden som luft...
    Sånt gillar jag inte!

    Och fin kruka!! Vårfeeling.
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...