lördag 15 februari 2014

Pia Wallén bricka


Pia Walléns filtar är såå snygga! Det är något med det enkla rena korset som tilltalar mig stort. Brickorna hade jag missat, men hjälp! Det är i sådana lägen jag vill skrika "ge mig!" Du hittar den t.ex. hos Boligheter.

Jag kan inte riktigt förklara varför, men det är verkligen en favorit bland mönster. Blev helt till mig när jag såg hur  Mormorsglamour  och Från myllan med flera gjort så fina kuddfodral med en potatis (!). Ett d.i.y-tips att lägga på minnet, helt klart.

Lite kuriosa förresten; vi beställde en P.W-plad i barnstorlek att ha som överkast till Max säng, det var något år sedan nu. Leveransen drog dock ut på tiden och butiken vi köpt den i hörde av sig några gånger bara för att säga att det var ytterligare fördröjning. Vi började efter ett par månader seriöst undra om vi skulle få vår filt alls. Då ringer Pia Wallén själv upp oss och förklarar att det blivit strul med materialet och att hon inte kan tänka sig att tillverka något som hon inte kan stå för kvaliteten på. Därav att vi fått vänta. Då kände vi oss som nöjda kunder kan jag lova, och var extra glada när pläden väl kom:)

7 kommentarer:

  1. Det är bara att tuta och köra! Väldigt tillfredsställande diy måste jag säga. Och vilka ursnygga brickor, man kanske skulle diy:a något likanande ;) Så fräckt att bli uppringd av Pia Wallén in person, det är kundservice det!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Snygga enkla och stilrena de där brickorna! Jag har också sett dessa potatistryck lite varstans! Tror jag ska försöka mig på det! Skulle ju vart fint idag när
    Jag ändå inte gillar att se melodifestivalen hehe
    Tack det var en trevlig kväll igår! Två av tjejerna stod för kalaset så vi hamnade på star bowling! En rejäl god hamburgare först och sen bowling! Jättetrevligt! Nä det är inte ofta jag är ute heller...
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  3. Mums så snygga. Det är något med sådär okomplicerade tryck som jag också faller för.

    Jag har förresten och stämplat och haft med, fast med stämplar gjorda av suddgummi. Har en tavla med små kors på till exempel. Oerhört skoj och lätt :)

    SvaraRadera
  4. Verkligen snygga brickor! Jag gillar också dem!

    SvaraRadera
  5. Tack så hjärtligt för dina svar. Det uppskattade jag enormt!

    Ha en fortsatt fin söndag :)

    SvaraRadera
  6. Tack så hjärtligt för dina svar. Det uppskattade jag enormt!

    Ha en fortsatt fin söndag :)

    SvaraRadera
  7. Tycket också att brickorna är supernsygga och brickorna är ju helt fantastiska! vad roligt och grymt personligt att Pia själv ringde upp och förklarade. Tummen upp!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...