torsdag 10 april 2014

Drickburkar från House Doctor & Nicolas Vahé



Nu ska ni få ett riktigt bra "att-ha-på-kalaset-tips":) Burkarna från House Doctor och Nicolas Vahé är perfekta när man vill minska spill och då vi namnmärkte dem så var det lätt att hålla reda på vem de tillhörde. På locket är det ett litet hål och till varje burk hör ett långt sugrör i hårdplast som man återanvänder, men på kalaset valde vi att använda papperssugrör i färger som matchade temat. Enligt Murphys lag så precis när jag hittat dessa praktiska burkar så skrev en storbloggare om dem - och sedan var de givetvis slut överallt;) Men genom att blanda House Doctor med Nicolas Vahé (skillnaden är bara att etiketterna är olika) så fick jag ihop rätt antal. De finns bland annat hos Bagaren & Kocken som i mitt tycke är bästa inredningsbutiken i Gbg när det kommer till kök och bakning.

De här burkarna är i hårdplast och det är perfekt om man har lite yngre barn som  lätt tappar dem. Lagerhaus säljer nästan identiska drickburkar, fast deras är i glas vilket funkar bra om barnen är äldre. Om jag inte minns helt fel kostar deras variant också  mindre eftersom man köper dem i tvåpack.

 Jag känner mig rätt övertygad om att burkarna kommer att bli välanvända hos oss, kanske speciellt i sommar då jag inte behöver oroa mig  för att det ska hamna någon geting eller annan otäcking i Max dryck. Han har ju visat tendenser till att reagera väldigt på getingstick så det känns bra om vi minskar riskerna så gott det går. Själv ser jag framför mig rosa drinkar och sol på uteplatsen så nog funkar de för vuxna också;)

2 kommentarer:

  1. De är verkligen kanon. Vi har de från Lagerhaus och använder de ofta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så smart och så fint! Skulle allt behöva ett par själv tänker jag. Varje sommar tänker jag att jag borde skaffa ngt kryptonit mot getingstick eftersom jag är så känslig, men inte gör jag det inte!
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...