torsdag 22 maj 2014

On the move - smart bord från Cane-Line


 Jag gillar ju Hays DLM och Cane-Lines On the move känns som något liknande; ett trädgårdsbord som man enkelt ska kunna flytta runt. Designen är i min smak och jag tror absolut vi kommer att få se mer och mer av den här typen av produkter som är mobila. Bara det att det ser ut att passa lika bra inne som ute är ju ett plus, så trist när man måste magasinera möblerna i typ tio månader av tolv eftersom det inte är utomhusväder... On the move hittar du hos Svenssons i Lammhult (som har en jättefin butik vid Järntorget i Göteborg för er som har vägarna förbi)

Varken jag eller hunden tål värmen särskilt bra och håller oss helst nära golvfläkten. Att ens försöka ta några promenader dagtid vore rent Nemiplågeri  så det undviks. Istället har vi kört lite bad på kvällen så att hon får plaska loss. Det känns nästan ofattbart att vi hade översvämning för bara några dygn sedan när det är så torrt nu... Det är fortfarande en del flyttrelaterat (banken t.ex.) att ägna sig åt, men just nu ligger fokus på rehaben som börjar nästa vecka.

 Man får ett individuellt schema vid ankomst där både enskild och gruppträning finns med, och det finns också en bassäng för vattenträning. Jag är dock mest exalterad över de aktiviteter man kan välja mellan; ridning, segling, golf, bowling, bågskytte, med mera. Har inte suttit på hästryggen på över tio år och har inte heller saknat det då jag inte är en "hästtjej", men nu, med de förutsättningar som finns där, så vill jag gärna prova. Och jag höll på att ta grönt kort i golv när allt det här hände så det vore ju väldigt kul att få chansen att slå några slag. Rum med havsutsikt är väl inte helt fel om den här värmen håller i sig:) Som ni kanske märker så försöker jag peppa mig själv att se fram emot det, hela centret är ju för människor precis som jag , men jag är ändå nervös... Både över att sova borta (vilket aldrig har varit något som helst problem förut, men som sedan sjukdomen tog över är något jag inte klarar så bra) och över att inte få träffa mina småttingar, och över att inte orka med allt jag vill (det där med "lagom" har ju aldrig varit min grej...). Efter tre års svår sjukdom där jag mest bara blivit sämre så är det som om jag inte litar på mig själv och min kropp. Men det kommer att gå bra. Visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...