lördag 28 juni 2014

Beskow även i mjuk tappning



Jag har ju tidigare både köpt och bloggat om kopparna med motiv från Elsa Beskow som tagits fram av Design house Stockholm. Att det även finns servetter och brickor är inte heller en nyhet, däremot så har jag inte sett kuddfodralen förrän nu. Kuddar och annat hittar du här.

 Kan dock inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Å ena sidan så är ju Beskow en av de aboslut främsta i genren, och om det får våra Netflix/tv-spelsintresserade ungar att upptäcka dessa gamla finingar så är det ju underbart! Men samtidigt känns motiven nästan redan lite uttjatade och behöver kanske inte finnas på varenda pryl. Dessutom känns det som om DHS snyltar på Beskows varumärke (även om jag inser att de säkert får betala bra för det) genom att ta fram varianter på redan skapade figurer. 

Risken finns att det blir en ny "Lasse Åberg-produkt" där precís allt kändes så himla hypat på 90-talet, men som nu är något som man nästan gömmer längst in i köket av ren genans. Att farbror blå och de andra är riktigt fina ska dock inte förglömmas, och nu när vi snart bor lite större så ska kopparna jag har få pryda kök eller skrivbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...