torsdag 14 augusti 2014

Nyheter hos Nyblom & Kollén

Snygga mönstret Form är nytt för i år och har inspirerats av gamla tiders kakformar.

Nyblom & Kollén är ju som bekant ett favoritmärke då jag gärna besöker Stora Holms Säteri (bästa tipset till er som bor i eller besöker Göteborg!) och fyndar på deras lageroutlet. Nu släpps höst- och vinterkollektionen där mycket av det klassiska kommer igen, men också nya mönstret Form som är inspirerat av gamla kakformar. Riktigt snyggt och helt i min stil! Som ni kommer att märka så har jag till stor del släppt den grafiska trenden och satsar nu på den mer ombonade; t.ex. i vardagsrummet där jag valt mycket ljusa färger och många textiler, så jag kommer nog gå loss en del nästa gång jag befinner mig på Säteriet.

Företaget har i år delat upp kollektionen i tydliga sektioner och de sammanfattas i Laga, leva, duka och bada. De olika inriktningarna beskrivs såhär:

LAGA innehåller – precis som det låter – textilier för köket. Gedigna handdukar, grytlappar, förkläden och disktrasor gör matlagningen lite roligare och med den nya raka förklädesmodellen med hängslen rör man sig bekvämt mellan spis och kyl.
Under LEVA finns allt från mattor, gardiner och kuddfodral till nyheterna presentpapper och tändsticksaskar. Och med de nya tygkassarna kan man ta med sig Nyblom Kollén-känslan utanför hemmets vrå.
Med DUKA garanteras ett vackert matbord med matchande dukar, servetter, löpare och brickor. Hela den kallare årstiden är perfekt för mysiga hemmamiddagar, och för Nyblom Kolléns paradhögtid julen saknas ingenting för att skapa den rätta stämningen på julbordet.
BADA, som innehåller mjuka handdukar, sköna mattor och praktiska kimonos, rundar av en kollektion som gör hösten och vintern lite mysigare och lite hemtrevligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...