måndag 15 september 2014

Evighetskalender från Lagerhaus


Budgetfyndet jag nämnde igår ser ni här. Jag har länge varit inne på en evighetskalender i stil med Max 365,men så har jag segat eftersom 500+ inte känts helt nödvändigt att lägga på en kalender. I lördags snubblade jag in på Lagerhaus (som gjort om sin butik i Nordstan så att den nu är riktigt snygg och välorganiserad!!) och såg en liknande för 79 sek. Så nu hänger den på plats. Den blev liksom pricken över det berömda i:et.Jag tror iofs den har funnits ett tag, men för mig var det en nyhet, så skynda att fynda om du också är sugen:) 

Det går knappt att skriva någonting idag utan att nämna att det var val igår. Jag känner mig oerhört tagen av valresultatet, jag mår rent ut sagt illa av att veta att min lille brunögda pojke med mörka drag i hyn ska växa upp i ett land där 13 % av väljarna tycker att ett främlingsfientligt parti ska styra. Att det bara var ett par generationer sedan Hitlers tid är tydligen glömt. Jag skulle så gärna vilja fördjupa mig i detta, att berätta om hur det är att växa upp med "fel" hudfärg här i Sverige och exakt hur utsatt man blir. Men den här bloggen känns inte som ett forum för det. Kanske hittar jag någonstans där jag kan gästblogga, eller så skapar jag något enkom för detta. Skulle ni vilja läsa? 

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna läsa! Själv kommer min text imorgon på bloggen! Vi får kämpa på! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...