söndag 14 september 2014

Husmorstips

Bild: Expressen Leva och bo.

Jag tar en liten paus i fixandet inför att svärföräldrarna kommer hit på middag och fika för att fira min födelsedag. Kanske tycker ni som vet när jag fyller år att det låter en aning märkligt med tanke på att den dagen inträffade för nästan tre månader sen nu, hehe, men det var sååå mycket som hände i den vevan, med rehabiliteringen, midsommarfirande i Värmland, vår flytt och försäljning/köp av bostad och så det sorgligaste: en hund som dog mitt uppe i allting. Så vi firar lite i efterskott, samt att svärisarna inte varit här sedan vi flyttade in så de är nyfikna på hur det ser ut nu. 

Val idag, och om det finns det ju hur mycket som helst att säga, antar att ni också har sett diverse propaganda, inte minns på sociala medier. Själv har jag grubblat en massa fram och tillbaka, läst valmanifest och funderat ännu mer. Nu har jag bestämt mig och jag är faktiskt lite förvånad själv över mitt val:) Vi tänkte passa på att rösta redan igår när vi ändå var inne i stan, men både på Allum och i Nordstan var det så galet mycket folk! Så vi tar det idag ist. 

Inne i stan shoppade vi present till min syster som fyllt i veckan och även en del annat till hemmet. Ett stort hål i plånboken, men en glad och nöjd Tanja:) Ett litet budgetfynd gjorde jag faktiskt, det får jag visa er i nästa inlägg för det var något som genast kom upp på väggen vid vårt lilla "kontor" och som jag gillar massor redan. Det är fortfarande mycket kvar att fixa i huset, mest angeläget är badrummen som inte är i något vidare skick. och tyvärr en hel del lådor med diverse grejer i som dräller i hörnen, men det känns ändå som om vårt hem börjat ta form. 

Och på tal om hem. Det jag egentligen tänkte titta in och tipsa om (men svamlade som vanligt iväg), var ett inslag på Expressen där de lär ut tio enkla men smarta knep som är bra att kunna när man "har hushåll"- the Husmor way alltså. Det är lite varierande nivå på tipsen, men det är inte fel att spana in, Reportaget hittar du här.

Ha en fin söndag och glöm nu inte att rösta!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...