onsdag 8 oktober 2014

Att fira en Love



Bild från förra veckans namnsdagsfirande, Love var den som skulle uppmärksammas och det heter vår M i andranamn. Vi är inga stora firare (mest eftersom vi tyvärr är hopplösa på att minnas det innan någon påminner) men lite extragott fika och en liten present hör ju till. 

                            Hej oktoberonsdag!

En ganska kall och blåsig sådan här hos oss, tyvärr verkar min gosiga vinterjacka ha rymt i flytten, eller någonstans lär den väl vara, men oklart var?

Visst var tavlorna söta? Jag har filat lite på ett inlägg om fina detaljer till barnrummet, men det får komma upp nästa vecka. Ikväll får vi nämligen besök av mina föräldrar som ska stanna några dagar. Mamma har inte varit här sedan i somras när de hjälpte oss att flytta in, så det blir roligt att visa henne hur det ser ut nu. 

P ska på kick-off med jobbet, och sen till helgen åker killarna iväg på en liten utflykt med kompisarna, det blir en pappa-barnhelg igen, en trevlig tradition. Jag min fegis vågar inte bo själv hemma över natten så jag fick ringa mamma:) 

Lustigt det där, när vi bodde i hus på landet och inte hade någon granne sådär supernära, ja då var jag själv var fjärde vecka året om, även med en nyfödd bebis. Nu när vi istället bor mitt i stan där vi kan knacka i väggen så att grannarna hör, och med ungefär två minuters gångavstånd till polisstationen, ja då så vill jag inte vara själv en enda natt. Men livet var annorlunda då på många sätt. Dessutom hade vi ju vår fina Cobra på den tiden, och det är klart att det gör skillnad med en stor hund. Nåväl, sällskap får jag/vi iaf nu.

Ses igen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...