onsdag 15 oktober 2014

DIY-lampa från House Doctor


Belysning är verkligen inte min grej, jag är inte så bra på att hitta snygga och vettiga lampor. Alltså, jag vill ju gärna se någonting såklart *goes without saying*:-) .men jag har sällan koll på exakt vad jag vill ha för lampor hemma. Tyvärr, för det gör ju massor för intrycket med rätt ljus och helst en någorlunda fin lampa också. Har hört att man ska satsa på minst sju ljuspunkter i ett rum, så där har jag en del att jobba på. Det saknas rätt mycket belysning överallt utom i Max rum och köket och det märks nu när det blir mörkt hyfsat tidigt.

Ett ställe där det känns prioriterat är i trappan, det vill säga vägen från hallen på övervåningen ner mot hallen på entréplan. Svårt att hitta något som både ger ljus och är snygg på en sådan yta. Nu tror jag att vi träffat rätt med House Doctors DIY-lampa, eller DIY glass ball pendant lamp som den heter. Den inköptes igår och så får vi se när P lyckas få ihop den- för det känns way over my head. Är du nyfiken på hur den ser ut så kika här

Nu är det hämtning på förskolan, det regnar som tusan ute så det tar emot lite att gå iväg, men jag vill ju ha hem mitt lilla hjärta förstås:) Fin onsdag till er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...