onsdag 29 oktober 2014

Ett litet krypin


En liten smygkik på kojan jag gjort iordning här hemma, ni ska få se hela snart. Max och gästande barn har fått ett eget litet krypin i vardagsrummet och jag håller på att inreda mjukt med kuddar i form av moln (från Ikea) och pingvin (Habitat), och nu har de fått sällskap av en kaninkompis också. Förhoppningsvis hittar jag fler i samma stil. 

Helgen har varit jättebra även om det känns att vi åkt nästan hundra mil på ett par dygn. För ett år sedan hade det aldrig gått att genomföra, jag var i alldeles för dåligt skick, så det är en enorm seger. Välbehövligt! Jag har vänner jag gärna träffat i Sthlm, men med noll framförhållning och så lite tid så blev det inte att jag hörde av mig till dem. Men vi lyckades få till en träff med min barndomskompis Christoffer och hans man, väldigt kul att ses igen, det hinner tyvärr gå år emellamn gångerna. Skratt och skvaller blev det såklart:-)

Jag hann till min stora glädje också besöka flera av de butiker som jag gärna velat komma till; Leilas General store i Moodgallerian (Heeelt underbart!), pastelliga paradiset Ladurée där jag som ääälskar macarons fick min dos (hiskeligt dyrt dock, 25 sek styck! Men det är ju liksom originalet så jag ville givetvis prova), Svenskt tenns konceptbutik på Strandvägen, Illum Bolighus som jag ju upptäckte i Malmö förra året men som tyvärr inte finns i gbg, och några till. Eftersom vårt lilla hjärta är den mest hemkära jag vet så frågade han ungefär etthundraelva gånger på dessa två dygn när vi skulle åka hem, men sen upptäckte han att det där med hotell var en bra grej så då frågade han istället när vi skulle dit:) Nu är vi iaf hemma i lugna småstaden igen.

Fin tisdag till er!






4 kommentarer:

  1. Men åh vad kul du verkar ha haft! Ja visst är Leilas butik mysig!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Wow, supermysigt litet krypin verkar det bli :). Och vad skoj med Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Åååå så mysigt det ser ut att bli i kryp-innet :-)
    Ibland gör miljöombyte susen även om timmarna är för få...
    Hoppas allt är bra med dig annars.
    Så skönt med yoga och stället ser ju alldeles underbart och avkopplande ut...

    Må så gott
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack själv för en underbar dag, att vi gillar samma butiker gjorde inte det hela mindre njutbart. Hoppas tältet blir väll använt! Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...