tisdag 16 december 2014

Adventsfika

 

Jag har spenderat dagen på andra sidan Gbg idag, sjukhusbesök på programmet. Åkte med sambon in imorse och tog mig hem med kollektivtrafiken. Men trots att jag bott härnere i snart tio år (var tog tiden vägen?!) och i Stockholm exakt noll år och noll dagar så envisas jag med att kalla spårvagnen för tunnelbanan, senast tidigare idag då jag skulle fråga en man som också väntade om något. Han såg något förvånad ut.... Får skylla på att jag åker vagnen typ en gång om året eller nåt. 

Jo, grannarna var ju inbjudna på lite fika i söndags och det gick bra, de var inte blyga av sig:) De har en pojke som är året äldre än vår M. så vi fick också en del bra tips om t.ex. aktiviteter för barn. Max och jag skulle baka pepparkakor att bjuda på var tanken, men de blev både brända och alldeles för tjocka så de fick stanna inom familjen så att säga:) Istället fick det bli köpe, bl.a. mina älskade från Göteborgs pepparkaksbageri som man får beställa redan på sommaren för leverans till jul. Det låter väl helt galet, men de är värda det!

Det vi bjussade på var (skriver ner för att jag själv ska komma ihåg inför nästa jul) Lussekatter (köpta!) Dumlemums, polkabräck, skumtomtar, clementiner, knäck, pepparkaksmousse (min favorit!), pepparkakor, must, glögg, kaffe/te/saft.
Det juliga och fina kakfatet från Anna med familj är helt perfekt att plocka fram och vi har använt det flera gånger redan, stort tack! Tallrikar och tomte/paket/ren/grandekorationer är köpta hos Leilas General store.

Nu: hämta på förskolan! Ha en fortsatt fin tisdag


8 kommentarer:

  1. Åh så mysigt att det blev bra, adventsfikat alltså. Hoppas dagens sjukhusbesök också gick bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort!!!

    Hhehe, ja men det är inte lätt det där med spårvagn och tunnelbana :-).
    Hoppas sjukhusbesöket gick bra!

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Haha, nä de är ju förvillande lika *host* :) Kram!

      Radera
  3. Hoppas sjukhusbesöket gick bra.
    Härligt med adventsfika. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, av nån anledning känns det lättare att bjuda in folk den här tiden på året, det är så smidigt med "adventsfika":) kramkram

      Radera
  4. Mysigt med grannar på adventsfika!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...